Realităţile vieţii m-au convins şi mă conving zilnic de însemnătatea existenţei acestei componente importante a vieţii sociale numită generic ‘protecţia consumatorilor’. Pledez public pentru ea, pentru utilitatea şi considerarea ei, într-un demers asumat pentru o cauză nobilă şi necesară în care cred cu toată convingerea. Acum, din fericire, înainte de a cumpăra, avem posibilitatea de a ne informa. În aceste condiţii apreciez Infocons drept un ‘barometru’ obiectiv, protector şi util pentru toţi consumatorii din ţara noastră, din Europa şi de pretutindeni.
Astăzi, parcă tot mai mult, protecţia consumatorilor şi societatea, par să se afle într-o complementaritate îmbucurătoare; desigur că mai sunt încă destule lucruri (bune) de făcut. Sunt convins că tot ceea ce se realizează şi s-a realizat în domeniul protecţiei consumatorilor, inclusiv în România, îi schimbă în bine pe oameni, îi face mai puternici, mai sănătoşi şi mai puţin expuşi la contrafaceri şi piraterie. Pentru că, parafrazând, secolele următoare ori vor fi ale oamenilor (consumatorilor) informaţi, sănătoşi, perseverenţi şi zâmbitori, ori nu vor mai fi!
Cu respect şi consideraţie,
Ştefan Iordache, lect. dr., Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie, Departamentul de Meteorologie-Hidrologie