CUM ECONOMISESC SAU INVESTESC ROMÂNII. TOP DEPOZITE ŞI FONDURI DE INVESTIŢII

Din păcate statisticile cu privire la educaţia financiară arată ingrijorător. România nu stă prea bine, situându-se pe ultimul loc între statele UE.

Educaţia financiară este un pariu pe termen lung şi trebuie să plantăm ‘seminţe’ pentru a culege mai târziu roadele.

Lucian Anghel, Preşedintele BVB, a prezentat în cadrul Forumului Investitorilor un studiu IMAS realizat în România în anul 2016 care arăta că 36% dintre români economisesc punând banii la saltea, 28% nu economisesc, iar 22% economisesc în aur şi metale preţioase (bijuterii).

În 2013, acelaşi studiu arată că 42% economiseau la saltea. În termen de 4 ani, procentul celor care fac economii la saltea a scăzut de la 42% la 36%. Acest lucru arată ca rezultatele educaţiei financiare se văd pe termen foarte lung şi că în acest proces se ard etape foarte greu.

Barbaţii sunt mai putin inspiraţi…

Statisticile arată că 43% dintre bărbaţi şi 30% dintre femei consideră economisirea la saltea ca soluţie optimă. Vorbind despre sumele economisite, studiul arată că barbaţii economisesc în medie 206 lei lunar, în timp ce femeile fac economii de 179 lei. Daca ar avea 2.000 de lei în plus, femeile ar economisi toată suma în proporţie de 52%, fată de 44% bărbaţi.

De ce am economisi?

89% dintre romani consideră că economisirea este o plasă de siguranţa pentru o urgenţa financiară, în timp ce 65% economisesc pentru renovare şi achiziţii (îmbunătăţirea confortului locativ).

Pe cine ar trebui să întrebăm pentru a primi sfaturi de agonisire a banilor ?

Studiul arată că dintre cei intervievaţi 47% consideră că ‘familia’, în timp ce 23% spun că deţin suficiente informaţii încat ştiu singuri sa isi gestioneze banii.

Punerea la saltea nu este o soluţie…

Un procent de 52% dintre respondenţi consideră că ar trebui facute economii în contul de , iar 49% consideră că a doua alternativă contul de economii. Doar 21% consideră eficientă investiţia în bonduri (39% femei, 36% bărbaţi) sau acţiuni.

In ceea ce priveşte investiţiile, studiile arată că femeile sunt mai inclinate în ‘a nu pune toate ouăle în acelasi coş‘.

Sursă Finzoom.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal