InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a organizat un studiu cu privire la conținutul de grăsimi și grăsimi saturate ce se regăsesc în produsele tip brânză topită.
În cadrul studiului au fost analizate 14 produse produse sau distribuite de: Metro Cash & Carry Romania S.R.L., Romfulda Prod SRL, S.C. Delaco Distribution S.A., S.C. Gordon Prod S.R.L., S.C. Hochland Romania, S.C. Macromex S.R.L., S.C. Mirdatod Prod S.R.L., SC Auchan Romania SA, SC THEREZIA PRODCOM SRL, Societe Fromagere de Lons le Saunier.
Ca urmare a realizării acstui studiu, produsele cu cel mai mic conținut de grăsimi saturate identificate au fost:
Denumire produs |
Brand |
Grasimi g/100g |
Grasimi saturate g/100g |
Delaco Branza topita natur 140 g |
Delaco |
8 |
5.2 |
Auchan branza topita cu smantana 140 g |
Auchan |
14 |
9.3 |
Auchan Branza topita cu smantana 125 g |
Auchan |
15.34 |
10.05 |
Romfulda branza topita cu smantana (31%) 125 g |
Romfulda |
15.5 |
10.3 |
La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de grăsimi saturate au fost:
Denumire produs |
Brand |
Grasimi g/100g |
Grasimi saturate g/100g |
Aro branza topita cu smantana 100 g |
Aro |
18 |
17 |
Therezia Branza topita cu smantana 100 g |
Therezia |
21.1 |
14.1 |
President Branza topita delicioasa 140 g |
President |
19.5 |
14 |
Hochland Branza topita cu smantana 140 g |
Hochland |
21 |
14 |
Produsele conțin între 8 și 21.1 g/100g grăsimi.
Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.