Pasul 1
Află care sunt drepturile tale în situația menționată. Dacă nu reușești să găsești informațiile care-ți sunt necesare, cere sprijinul unei asociații de consumatori.
Dacă problema este mai complexă, încearcă pui totul pe hârtie, cât mai scurt posibil – când s-a întâmplat, ce. Este bine ca totul să fie clar, structurat și să nu te pierzi în detalii inutile.
Pasul 2
Fă o reclamație în scris către departamentul de relații cu clienții al comerciantului. Acesta nu are un termen limită pentru a răspunde cererii tale, așa că este bine să incluzi în solicitarea ta un termen maxim de răspuns între 15 și 30 de zile.
Așa cum s-a menționat la punctul 1, încercă să faci totul clar, structurat, fără să te pierzi în detalii inutile.
Scrie clar ceea ce pretinzi: scuze, despăgubiri, repararea, înlocuirea produsului, restituirea contravalorii etc.
La cerere atașează copii ale tuturor documentelor relevante: bonuri și chitanțe fiscale, factura, certificat de garanție, contract, comenzi, instrucțiuni de folosire, reclame, corespondență purtată, dovezi de trimitere a corespondenței. Nu trimite niciodată originalele.
Prezintă-te de fiecare dată: numele, adresa, numarul de telefon şi adresa de e-mail, alături de numărul de dosar la compania respectivă, daca este cazul.
Pasul 3
În cazul în care nu primești un răspuns sau răspunsul primit nu te mulțumește adresează-te unei asociații pentru protecția consumatorilor pentru a afla ce trebui să faci în continuare sau autorităților cu atribuții în domeniu.