Platformele de comerț electronic, cunoscute și sub denumirea de `piețe`, permit consumatorilor să cumpere produse oferite de comercianți terți direct online, în unele cazuri, pe lângă propriile produse (de exemplu, Amazon, Pixmania).
Unele piețe au numai oferte ale unor comercianți terți vânzători profesioniști; alții au un amestec de oferte de la persoane particulare și vânzători profesioniști (de exemplu, Ebay).
Un aspect specific pentru piețe este dacă acestea sunt răspunzătoare în cazuri de neconformitate a bunurilor furnizate de vânzători terți, inclusiv nelivrarea.
Răspunderea pentru lipsa de conformitate cu contractul îi revine `vânzătorului` :
`vânzătorul este răspunzător față de consumator pentru orice neconformitate existentă în momentul livrării bunurilor` și care `devine aparentă în termen de doi ani de la livrarea`, și anume, în perioada de garanție legală de doi ani. Răspunderea pentru lipsa de conformitate cu contractul îi revine `vânzătorului`.
Prin urmare, partea care trebuie să remedieze neconformitatea (prin reparare, înlocuire, reducere de preț sau rezoluțiune a contractului) este persoana cu care consumatorul încheie contractul de vânzare-cumpărare pe piață.
De exemplu: Un consumator achiziționează un calculator portabil nou pe o piață online. Atât în invitația de a cumpăra, cât și în informațiile precontractuale, se precizează clar că vânzătorul nu este piața în sine, ci un comerciant terț. Contractul rezultat este stipulat în mod clar între consumator și comerciantul terț. În cazul în care, ulterior, consumatorul descoperă lipsa de conformitate a produsului livrat cu contractul, cererea trebuie să fie orientată către comerciantul terț și nu către piață.