InfoCons Junior – Cunoaște-ți drepturile! Fii un elev informat! Ia atitudine! Adoptând o9atitudine, te poți schimba dintr-un elev pasiv într-un consumator european activ!

Pentru prima oară în România, Mișcarea de Protecția consumatorilor este alături de viitorii consumatori responsabili din învățământul preuniversitar prin implicarea directă a acestora in a-și cunoaște drepturile în calitatea lor de consumatori europeni.

Cu ocazia zilei de 15 Martie – Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, InfoCons este alături de toți copiii și părinții punând la dispoziție numărul InfoCons Junior – 021 9615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele. La acest număr elevii pot solicita consiliere, informare și depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Elevii în calitatea lor de consumatori de bunuri și servicii își pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.

Dacă aceștia au o problema legată de protecția consumatorilor pot apela la numarul destinat acestui Proiect și pot solicita informații utile.

În baza parteneriatului cu Ministerul Educației Naționale materiale cu numărul InfoCons -Junior se vor regăsi în toate unitățile de învățământ din România.

Toți elevii din învățământul preuniversitar pot accesa totodată și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp : 0732.008.969, direct la adresa de e-mail : infoconsjunior@infocons.ro sau în scris la C.P 38 O.P. 58 sector 4, București.

Pentru toți elevii din învățământul preuniversitar în special pentru cei din anii terminali de liceu, aceștia pot accesa gratuit cursurile în domeniul protecției consumatorilor : curs de protecția consumatorilor, curs de educație financiar bancară, curs de educație nebancară ce se regăsesc pe site-ul www.infocons.ro, secțiunea Cursuri, prin inscriere la adresa de mail cursinfoconsjunior@infocons.ro.

Odată cu finalizarea cursului și absolvirea acestuia elevii vor primi o diplomă de absolvire în format online sau în format fizic pe adresa unității de învățământ diploma securizată cu holograma de securitate și securizare realizată sub egida Programului Național Anticontrafaceri.

Drepturile fundamentale ale consumatorilor :

  • de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
  • de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
  • de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
  • de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
  • de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
  • de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
  • de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
  • Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.

`Un consumator cu atitudine înseamnă cu adevărat un consumator european care nu stă și doar observă și se și implică activ. Implicarea este la îndemâna fiecaruia dintre noi. Prin aceasta putem schimba cu adevărat ceva. Trebuie să luăm atitudine, să depunem o sesizare pentru cei care vin după noi să nu mai pățească ce am pățit și noi. InfoCons este alături de învățământul preuniversitar, de elevi, de copii pentru a forma o nouă generație cu o9atitudine! În special în data de 15 Martie – Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, ar trebui să fim cu toții mai atenți, mai responsabili și mai ales să adoptăm o9atitudine! `

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal