Facebook se conformează solicitărilor Comisiei Europene și ale autorităților de protecție a consumatorilor

Facebook se conformează solicitărilor Comisiei Europene și ale autorităților de protecție a consumatorilor de a-și modifica clauzele de furnizare a serviciilor și de a clarifica modul de utilizare a datelor utilizatorilor

Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor au salutat actualizările aduse de Facebook clauzelor de furnizare a serviciilor sale. Acum, acestea explică în mod clar cum folosește societatea datele utilizatorilor în scopul activități de creare de profiluri și în cel al direcționării publicității către utilizatori în scopuri financiare.

Citește și:

Consumați fructe și legume zilnic?

De asemenea, noile clauze explică în detaliu ce servicii bazate pe utilizarea datelor utilizatorilor sunt vândute de Facebook către terți, cum pot fi închise conturile de către utilizatori și din ce motive pot fi dezactivate acestea. Aceste modificări au loc în urma unor dialoguri menite să ducă la informarea completă a utilizatorilor cu privire la modelul de afaceri al Facebook într-un limbaj simplu și cuprinzător.

În urma scandalului Cambridge Analytica și în urma anchetei privind platformele de comunicare socială din 2018, Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au solicitat Facebook să informeze în mod clar utilizatorii cu privire la modul în care este finanțată și cu privire la veniturile obținute din utilizarea datelor utilizatorilor. Acestea au mai solicitat și alinierea restului clauzelor de furnizare a serviciilor platformei la legislația UE privind protecția consumatorilor.

Drept urmare, Facebook va introduce în clauzele de utilizare a serviciilor sale dispoziții suplimentare de natură să explice faptul că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la serviciile sale în schimbul acordului de a-și pune la dispoziție datele și de a primi materiale publicitare. De acum, clauzele Facebook vor explica în mod clar că modelul său de afaceri se bazează pe vânzarea servicii de publicitate țintite către comercianți prin folosirea datelor aferente profilurilor utilizatorilor.

Citește și:

Energia – Impactul asupra risipei alimentare!

În plus, ca urmare a acțiunii de asigurare a respectării normelor, Facebook a mai modificat și:

– politica sa cu privire la limitarea răspunderii, recunoscându-și acum răspunderea în caz de neglijență, spre exemplu în cazul în care datele au fost prelucrate necorespunzător de către terți;

– capacitatea sa de a modifica în mod unilateral termenele și condițiile prin limitarea acesteia la cazurile în care modificările sunt rezonabile, luând în considerare și interesul consumatorilor;

– normele privind păstrarea temporară a conținutului care a fost șters de către utilizatori. Conținutul de acest tip poate fi păstrat numai în anumite cazuri – spre exemplu în scopul conformării unei cereri de executare din partea unei autorități – și pentru o perioadă de maximum 90 de zile din motive de natură tehnică;

– limbajul ce clarifică dreptul de apel al utilizatorilor cărora le-a fost șters conținutul.

Citește și:

Situații de urgență

Etapele următoare

Facebook va finaliza punerea în aplicare a tuturor angajamentelor sale cel târziu la sfârșitul lunii iunie 2019. Comisia și Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor vor urmări îndeaproape procesul de punere în aplicare a modificărilor.

Dacă Facebook nu își va îndeplini angajamentele, autoritățile de protecție a consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri de executare, inclusiv la sancțiuni.

Context

Regulamentul UE privind cooperarea în materie de protecție a consumatorului creează legături între autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor în cadrul unei rețele paneuropene de asigurare a respectării legislației. Pe baza acestui regulament, o autoritate națională dintr-o țară a UE poate solicita sprijinul omologului său din altă țară a UE pentru a pune capăt unei încălcări la nivel transfrontalier a legislației UE privind protecția consumatorilor.

Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor a efectuat o evaluare comună, coordonată de Direcția generală concurență, consumatori și prevenirea fraudelor(link is external) din Franța (DGCCRF), a clauzelor Facebook de furnizare a serviciilor și a solicitat atât Facebook, cât și Twitter și Google+, o serie de modificări în scopul îmbunătățirii unor clauze contractuale.

Sursa: ec.europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal