Românii cumpără mai multe abonamente TV și vorbesc mai puțin la telefon

`Numarul de abonati la servicii TV a continuat sa creasca, astfel ca s-a ajuns la 7,64 milioane de abonati. Traficul national în retelele de telefonie e în usoara scadere, însa traficul în roaming creste ca urmare a beneficiilor aduse de Roam like at home. Am putea concluziona ca telefonia singura nu ne mai poate asigura nevoile de comunicare, utilizam tot mai multe si variate mijloace, precum aplicatiile si retelele sociale`, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Retransmisie TV
La finalul anului 2018 s-a înregistrat o crestere de 3% a numarului de abonati la servicii de retransmisie TV furnizate contra-cost, numarul total de utilizatori ajungând la 7,64 de milioane. Tendinta înregistrata în anii precedenti a continuat si în 2018, unii abonati au trecut de la satelit – DTH (-5%) la cablu (+6%) sau IPTV (+13%).

Citește și:

Deșeuri alimentare mai puține = distrugerea pădurilor mai redusă !

Având în vedere ca, de regula, persoanele fizice achizitioneaza unele servicii per locuinta (retransmisie TV, internet fix, telefonie fixa), un alt indicator prin care se poate exprima rata de penetrare a acestora este rata de penetrare la 100 locuinte. Conform datelor oficiale, în România exista în prezent aproximativ 7,5 milioane de gospodarii, comparativ cu 9 milioane de locuinte, astfel ca, în timp ce rata de penetrare la 100 gospodarii pentru serviciile de retransmisie TV a fost de 102%, cea calculata la 100 locuinte a fost de 85%. Rata de penetrare la 100 gospodarii a fost de 106% în mediul urban si de 97% în mediul rural, iar cea calculata la 100 locuinte a fost de 91% în mediul urban si de 77% în mediul rural.
Anul trecut, în mediul urban, serviciile TV erau recepționate îndeosebi prin rețele de cablu (83% dintre abonați), în timp ce în mediul rural erau utilizate, aproape în egala masura, rețelele satelit de tip DTH (50%) și cele de cablu (49%).
În funcție de numarul de abonati de la sfârsitul anului 2018, liderul pietei de servicii TV avea o cota de piata de 49%, principalul competitor 19%, ceilalți furnizori însumând 32%.
Evoluția telefoniei mobile
La sfârșitul anului 2018, în România erau 22,7 milioane de utilizatori activi de telefonie mobila, înregistrând o ușoara creștere de 1%. Dintre aceștia, 12,7 milioane, în crestere cu 5%, erau utilizatori pe baza de abonament și 9,9 milioane, în scadere cu 4%, erau utilizatori activi pe baza de cartele preplatite.
Traficul total de voce efectuat prin retelele mobile a scazut usor în 2018 (-1%), pâna la 68 de miliarde minute. Media lunara a traficului de telefonie mobila efectuat de un locuitor pe parcursul anului 2018 a fost de 4 ore si 49 minute si de 57 SMS trimise.

Citește și:

România a depășit 5 milioane de linii fixe de internet, din care 2 milioane sunt fibră optică până în casă

Ca urmare a aplicarii Regulamentului de roaming, se intensifica, în schimb, utilizarea serviciilor în roaming. Traficul de apeluri efectuate în roaming a crescut cu 58% fața de 2017, cel de apeluri primite cu 28%, cel de SMS cu 23%, cea mai mare crestere, de 149%, fiind înregistrata de traficul de date/internet.
În funcție de numarul de cartele SIM active la sfârșitul anului, liderul pietei avea o cota de piața de 39%, principalul competitor 30%, ceilalți furnizori însumând 31%.
Evoluția telefoniei fixe
Piața serviciilor de telefonie fixa continua sa înregistreze scaderi atât din punct de vedere al numarului de linii de acces (-6%, pâna la 3,66 milioane), cât și din cel al traficului (-17%, pâna la 2,3 miliarde minute).
Ca urmare a acestor evolutii, media lunara a traficului de telefonie fixa efectuat de catre un locuitor a ajuns la numai 10 minute în 2018, în scadere cu 17% fata de cea din 2017.
În funcție de numarul de abonați de la sfârșitul anului 2018, liderul pieței avea o cota de piața de 43%, principalul competitor 36%, ceilalti furnizori însumând 21%.

Citește și:

Controale ANSVSA în sectorul produselor alimentare de origine nonanimală aprilie 2019

Raportul de date statistice
Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru anul 2018 este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligația de a transmite catre ANCOM valorile indicatorilor corespunzatori categoriilor de servicii conform Deciziei nr. 333/2013 și va fi disponibil în curând.

Sursa: ANCOM

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons Asigurări pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine! Ne puteți contacta la:

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal