Condițiile tehnice de utilizare a rețelelor mobile de comunicații privind conectarea cu Sistemul RO-ALERT, în consultare publica

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) supune consultarii publice un proiect de decizie prin care se stabilesc condițiile tehnice referitoare la utilizarea rețelelor publice mobile de comunicații electronice și conectarea acestora cu sistemul RO-ALERT în vederea transmiterii mesajelor de alertare a populației.
Obligatiile furnizorilor de telefonie mobila cu privire la conectarea cu Sistemul RO-ALERT
Conectarea între Sistemul RO-ALERT si retelele operatorilor se va realiza de catre operatori în doua sedii ale STS din București si Brașov. Proiectul de act normativ reglementeaza și situația în care intervin modificari cu privire la sediile în care se realizeaza conectarea, stabilind un termen de 6 luni de la primirea unei notificari oficiale din partea STS în care furnizorii rețelelor publice mobile de comunicații electronice, la solicitarea STS, au obligația de a realiza conectarea rețelelor proprii cu Sistemul RO-ALERT în noul amplasament.
Obligatiile furnizorilor de telefonie mobila cu privire la distribuirea mesajelor RO-ALERT
Distribuirea mesajelor de catre furnizori se va realiza prin intermediul elementelor de tip controller, la nivelul tuturor celulelor radio indicate de Sistemul RO-ALERT, din cadrul rețelelor proprii în toate tehnologiile disponibile, în cel mai scurt timp posibil.
Având în vedere ca avertizarile publice trebuie sa ajunga catre toți utilizatorii finali aflați în zonele geografice afectate de situații de urgența, în acest sens fiind importanta cunoașterea celulelor radio din zonele afectate care au transmis mesajul RO-ALERT, operatorii vor transmite un mesaj de confirmare cu privire la aceste celule în maxim 3 minute de la transmiterea mesajului inițial.
Pentru a îndeplini aceste obligații, operatorii vor lua în considerare cele mai noi tehnologii disponibile pentru elementele de rețea, fiind necesar ca aceștia sa realizeze toate actualizarile de hardware/software în vederea preluarii mesajelor RO-ALERT și distribuirii acestora catre toate celulele radio din cadrul rețelelor proprii.
Totodata, proiectul de act normativ reglementeaza și situația apariției unor disfuncționalitați privind distribuirea mesajelor RO-ALERT, respectiv stabilește termenele maxime în care eventualele disfuncționalitați trebuie remediate. În acest sens, a fost prevazut un termen maxim de 8 ore în care operatorii trebuie sa ia toate masurile necesare astfel încât sa remedieze disfuncționalitațile elementelor de tip controller, respectiv un termen maxim de 24 de ore pentru remedierea disfuncționalitaților care vizeaza celulele radio. Totodata, aceștia trebuie sa aiba un punct dedicat de suport tehnic, operațional non-stop.
Temeiul legal
Proiectul de decizie al ANCOM vine ca urmare a adoptarii Ordonanței de urgența a Guvernului nr. 46/2019 privind operarea Sistemului de avertizare a populației în situații de urgența `RO-ALERT` care reglementeaza cadrul legal privind rolurile și responsabilitațile instituțiilor publice, precum și obligațiile furnizorilor de rețelepublice mobile de comunicații electroniceîn funcționarea Sistemului RO-ALERT.
Conform acestui act normativ, ANCOM are obligația de a stabili condițiile tehnice referitoare la utilizarea rețelelor publice mobile de comunicații electronice și conectarea acestora cu Sistemul RO-ALERT, în scopul transmiterii mesajelor RO-ALERT.
Procesul de consultare publica
Proiectul de decizie privind condițiile tehnice referitoare la utilizarea rețelelor publice mobile de comunicații electronice și conectarea acestora cu sistemul RO-ALERT poate fi consultat aici. Persoanele interesate sunt invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pâna la data de 20.09.2019, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr.2, sector 3, Bucuresti), direct la Registratura sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.
Sursa: ANCOM

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal