Când cumpărați bunuri și servicii în UE, on-line, de la un magazin local sau de la un comerciant din străinătate, legislația europeană vă protejează împotriva practicilor comerciale neloiale.
Când promovează, vând sau furnizează produse, companiile trebuie să vă ofere informații clare, care să vă permită să faceți cumpărături în cunoștință de cauză. Aflați mai multe despre informațiile contractuale.
Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase
Dacă nu reușesc să vă ofere aceste informații, acțiunile lor ar putea fi considerate neloiale. Aveți dreptul de a cere despăgubiri dacă sunteți tratat necorespunzător.
Practici înșelătoare și agresive
Consumatorii europeni beneficiază de protecție împotriva a două categorii principale de practici comerciale neloiale:
- practicile înșelătoare, care se manifestă prin acțiune directă (furnizarea de informații false) sau omisiune (nefurnizarea unor informații importante)
- practicile agresive, al căror scop este să vă constrângă să cumpărați.
Anumite practici comerciale sunt interzise în toate circumstanțele. O parte din cele mai frecvente sunt enumerate mai jos:
Sisteme piramidale
Este vorba despre sisteme promoționale în care trebuie să investiți o sumă de bani pentru a obține beneficii mai târziu. Problema este însă că beneficiile respective sunt posibile doar dacă sistemul reușește să atragă noi participanți. Comercializarea propriu-zisă sau consumul de produse joacă un rol secundar. La un moment dat, sistemele piramidale se prăbușesc, iar ultimii intrați își pierd investițiile.
Călătoria bananelor : din pământ până la tine acasă !!
False oferte de premii și cadouri
Comercianții nu au voie să facă publicitate la premii sau cadouri `gratuite’ și apoi să vă ceară să plătiți pentru a le primi. Dacă primiți o scrisoare sau un e-mail care spune `Felicitări, ați câștigat un premiu!’, vă recomandăm să o tratați cu precauție, pentru că v-ați putea afla în fața unei practici comerciale neloiale.
False avantaje `speciale’
Comercianții nu au dreptul să pretindă că vă acordă drepturi speciale, atâta timp cât beneficiați deja de acestea în baza legii.
Sfaturi utile pentru consumatori la achiziționarea apelor minerale naturale și a apelor de izvor
Falsa utilizare a ofertelor limitate
Unii comercianți vă spun că o anumită ofertă rămâne valabilă pe o perioadă limitată când, de fapt, aceasta este valabilă pentru mai mult timp. Ei încearcă să vă convingă să cumpărați înainte de a vă putea face o opinie clară despre produs. Nu este corect să se pretindă, în mod fals, că o ofertă este limitată în timp.
Oferte insistente și nedorite
Este posibil să vă confruntați cu practici care nu se regăsesc pe această listă neagră, dar care să vi se pară incorecte, din diverse motive. În acest caz, contactați organizația națională pentru protecția consumatorilor sau Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor.
Sursa: Europa.eu
– Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!