SIGURANȚA POPULAȚIEI – MĂSURI URGENTE – PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Ținând cont de starea de urgență în care se află România și pentru a putea preveni și a asigura siguranța cetățeanului consumator, pentru a păstra concurența loială cât și pentru a respecta drepturile consumatorilor, InfoCons sub egida Federației Asociațiilor de Consumatori propune ca instituțiile statului cu atribuții în domeniu să aibă în vedere să ia toate măsurile necesare privind următoarele aspecte :

  1. Monitorizarea reclamelor pentru produse care fac trimitere către sănătatea consumatorului sau produse sterile ;
  2. Suspendarea plăților la serviciile de telefonie, televiziune și internet pe o perioadă de 6 luni ;
  3. Suspendarea plăților la utilități apă, canalizare, energie electrică și termică pe o perioadă de 6 luni ;
  4. Interzicerea practicilor comerciale neloiale;
  5. Păstrarea prețurilor în întregul lanț agroalimentar, fără majorarea adaosului comercial practicat de către comercianți ;
  6. Anularea comisionului bancar la retragerea de numerar ;
  7. Anularea termenelor la plata ratelor creditelor lunare (contracte de leasing și credite bancare), pentru o perioadă de 6 luni ;
  8. Eliminarea comisioanelor la plățile electronice (plăți cu cardul) pentru persoanele fizice;
  9. Asigurarea cu celeritate a furnizării de dezinfectant, biocide și materiale de protecție pentru personalul din industria agroalimentară ;
  10. Toate produsele alimentare și în special cele de panificație să fie comercializate doar ambalate ;
  11. Agențiile de turism să restituie consumatorilor care nu se mai pot deplasa în locațiile contractate datorită stării de urgență în următoarele 6 luni.

Sperăm că se va lua act de toate aspectele menționate mai sus, având în vedere că trecem printr-o perioadă foarte grea atât pentru consumator cât și pentru întreaga societate. Instituțiile statului să acționeze pentru a crea siguranța acestora și sustenabilitatea pentru următoarele 6 luni.

Federatia Asociatiilor de Consumatori (F.A.C.) persoana juridica de drept privat, reprezentativa, care sustine si protejeaza drepturile si interesele organizatiilor neguvernamentale care activeaza in domeniul protectiei consumatorilor si care au ca scop apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor, in general la care au afiliat principalele organizatii de profil active de pe teritoriul Romaniei impreuna cu InfoCons – Asociatie Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania membra cu drepturi depline in Organizatia Mondiala Consumers International, membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori, avand Secretariatul General in Bucuresti, Bd. Marasesti, nr. 127-129, tel: 021/319.32.66; fax: 031/101.25.15, mail : office@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal