Serviciul de telefonie mobilă funcționează prin propagarea undelor radio, care poate fi afectată de diferite obstacole (de exemplu, clădiri, tuneluri, dealuri, păduri, lacuri, condiții meteo etc.), specificațiile tehnice ale rețelelor, telefoanele folosite, numărul de apeluri inițiate în același timp de mai multe persoane etc.
Din acest motiv, de regulă, furnizorii nu garantează posibilitatea utilizării serviciului de telefonie în condiții perfecte oriunde și la orice ora.

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, ANCOM a pus la dispoziția acestora www.aisemnal.ro, o platformă informatică care arată acoperirea și nivelul de semnal mobil pe întreg teritoriul țării, așa cum au rezultat în urma măsurătorilor efectuate de Autoritate. Portalul permite utilizatorilor să afle gradul de acoperire cu semnal 2G, 3G sau 4G pentru toți operatorii mobili activi pe piaţa din România.

Pentru a vedea care este acoperirea cu semnal la nivel național, utilizatorii trebuie să aleagă un singur operator și să selecteze una sau mai multe tehnologii (2G, 3G sau 4G). Utilizatorii interesați de nivelul de semnal într-o anumită localitate, trebuie să selecteze localitatea de interes. De asemenea, harta permite și opțiunea de localizare pentru a vedea acoperirea cu semnal în locul în care se află utilizatorul. Prin intermediul hărții www.aisemnal.ro, toți cei interesați pot afla care sunt localitățile cu cel mai bun semnal mobil, dar și cele cu cel mai slab, nivelurile semnalului în interior și exterior sau care sunt zonele neacoperite cu semnal.

Pe de alta parte, OUG nr.111/2011 impune, atât operatorilor de telefonie fixă, cât și celor de telefonie mobilă să includă în contractele încheiate cu utilizatorii termenul de remediere a unui deranjament, termenul necesar pentru furnizarea serviciului (termenul scurs de la data încheierii contractului până la data la care serviciul este funcțional) și termenul de soluționare a unei reclamații, fără însă a stabili valorile minime și maxime ale acestora.
Astfel, valorile indicatorilor menționați mai sus sunt stabilite de fiecare furnizor în parte, în conformitate cu politica sa comercială. Vezi ce prevede contractul tău!
De asemenea, contractul trebuie să conțină informații privind despăgubirile pe care trebuie să le primești dacă deranjamentul nu este remediat în termenul menționat, dacă nu îți este respectat termenul de conectare a serviciului sau dacă nu ți se soluționează la timp reclamația transmisă către furnizor. Contractul mai trebuie să prevadă și modul de calcul al despăgubirilor acordate (reducere din valoarea abonamentului, creditare trafic etc.) și ce trebuie să faci pentru a obține despăgubirile indicate.
Sursa :ANCOM

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal