InfoCons te informează : ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) atenționează: „ De Black Friday, alegeți informat – cash sau card ”

InfoCons te informează : ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) atenționează : „ De Black Friday , alegeți informat – cash sau card ”

InfoCons Protectia Consumatorilor te informează : InfoCons te informează : Supraveghere constantă a pieței: controale ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) la peste 1.300 de operatori

Pe măsură ce se apropie perioada marilor reduceri de Black Friday, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) reamintește consumatorilor importanța informării corecte și a unei atitudini prudente, chiar sceptice în fața ofertelor comerciale tentante. În această perioadă, numeroși operatori economici promovează campanii menite să stimuleze achizițiile rapide.

Indiferent de modalitatea în care va fi plătit un produs sau serviciu, operatorii economici au libertatea de a alege metodele de plată pe care le oferă. Este responsabilitatea lor să informeze consumatorii despre opțiunile disponibile înainte ca aceștia să finalizeze achiziționarea.

InfoCons Protectia Consumatorilor te informează : Tipurile de aditivi alimentari regăsite în mezelurile tip Cârnați sticks ! Mănânci bine , trăiești bine !

Cum trebuie să își protejeze consumatorii finanțele de Black Friday ?

  • ANPC îndrumă la o atenție sporită în ceea ce privește magazinele care solicită plata în avans
  • ANPC atenționează asupra faptului că, în conformitate cu legislația europeană nu trebuie percepute taxe suplimentare pentru metodele de plată utilizate în mod obișnuit, cum ar fi cardul de credit
  • Dacă consumatorii aleg să plătească cu cardul de credit, reamintim posibilitatea titularilor de card de a solicita anularea tranzacțiilor neautorizate printr-un proces de returnare a plății, prevenind probleme precum frauda sau plățile duplicate
  • În cazul unei erori primul pas ar trebui să fie o încercare de a rezolva problema pe cale amiabilă cu operatorul și, dacă acest lucru nu funcționează, există posibilitatea contactării băncii dvs. pentru a iniția anularea tranzacției

Recomandări privind pregătirea consumatorilor pentru o plată online

 Folosirea site-urilor de încredere

Se verifică dacă adresa site-ului începe cu “https” și dacă are un simbol de lacăt, acest lucru indicând o conexiune securizată.  Nu utilizați rețele WiFi publice nesecurizate. WiFi-ul public poate reprezenta un risc real pentru siguranța serviciilor bancare online.

InfoCons Protectia Consumatorilor te informează : Cum depui o sesizare la Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Iași – DSVSA Iași – Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor – ANSVSA ? InfoCons Protecția Consumatorului te asigură !

 Activarea mai multor pași pentru autorizarea plății

Se setează pași suplimentari de securitate pentru o aprobare suplimentară (prin SMS, amprentă sau aplicație) pentru fiecare tranzacție online. 

 Folosirea aplicațiilor bancare

Multe bănci permit setarea limitelor de tranzacționare sau activarea unor funcționalități de securitate direct din aplicațieConsumatorii trebuie să acceseze cea mai recentă versiune a aplicațiilor pentru a reduce riscurile de securitate.

 Gestionarea datelorConsumatorii trebuie să păstreze în siguranță datele cardului, cum ar fi codul
  • CVV
  • NUMĂRUL DE PE CARD
  • DATA EXPIRĂRII – acestea sunt date prin care orice persoană, distinctă de posesorul cardului, poate efectua tranzacții online neautorizate.

InfoCons Protectia Consumatorilor te informează : InfoCons te informează : Supraveghere constantă a pieței de către ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) : rezultatele activității săptămânale

Recomandări privind pregătirea consumatorilor pentru o plată în magazinele fizice

 Protejarea cardului: Nu trebuie pierdut din vedere cardul, mai ales la introducerea în POS sau la oferirea acestuia unui comerciant.
 Folosirea PIN-ului: La POS-uri, dacă este solicitat PIN-ul, se tastează cu atenție într-un mod discret. PIN-ul nu va fi scris pe card.

Indiferent de modalitatea de plată pe care o aleg consumatorii, ANPC vă îndeamnă  vă protejați finanțele, în special în perioada reducerilor.

 

 

 

Sursa : Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)

Semnătura : Departamentul InfoCons Protecția Consumatorilor de Comunicare

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și