Cum putem proteja creațiile intelectuale ? Fii Informat cu InfoCons Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală În spatele fiecărei invenții, opere de artă, mărci sau tehnologii stau idei și munca unor oameni care își pun creativitatea și cunoștințele în slujba progresului. Dar pentru ca aceste creații să nu fie copiate sau exploatate fără acordul lor, ele trebuie protejate legal. Proprietatea intelectuală este mecanismul prin care creatorii primesc recunoaștere și dreptul de a beneficia de rezultatele muncii lor. Fii informat cu InfoCons – Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală! Proprietatea intelectuală (PI) se referă la orice rezultat al creativității și gândirii umane: idei, invenții, opere artistice sau științifice, procese tehnologice, metode de afaceri ori formule. Spre deosebire de bunurile materiale, PI se bazează pe creații intangibile care, prin lege, pot fi protejate împotriva copierii sau utilizării neautorizate. Protecția se acordă prin: Brevete – pentru invenții tehnice; Desene și modele industriale – pentru aspectul vizual al produselor; Mărci comerciale – pentru identitatea produselor și serviciilor; Drepturi de autor – pentru opere literare, artistice, științifice sau programe software. Astfel, proprietatea intelectuală oferă creatorilor și inovatorilor recunoaștere și dreptul de a beneficia de rezultatele muncii lor. Invenții și procese tehnice → brevete de invenție; Produse inovative → modele de utilitate; Soiuri noi de plante → brevete de soiuri de plante; Design-uri creative (textile, grafice, interfețe) → desene și modele industriale; Branduri și logo-uri → mărci comerciale; Microcipuri și semiconductoare → topografii protejate sau design înregistrat; Denumiri cu reputație legată de origine (ex. vinuri, brânzeturi) → indicații geografice; Secrete comerciale → protecția informațiilor confidențiale de valoare; Opere artistice, literare și software → drepturi de autor și conexe. Aceleași caracteristici ale unui produs pot fi protejate prin instrumente diferite, în funcție de context: o formă nouă → protejată ca secret comercial până la lansare; funcționalitatea produsului → brevet de invenție; aspectul estetic → design înregistrat sau drept de autor; numele sau sigla → marcă înregistrată. Această combinație întărește protecția și maximizează valoarea creației. Sursă : Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București Semnătura : Departamentul InfoCons de Proprietate IntelectualăInfoCons te informează – Cum se realizează facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale Operatorului de Retea – InfoCons protectia consumatorului de energie
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Ce sunt asiguratorii / societățile de asigurare ? Fii informat cu InfoCons Protecția Consumatorului de Asigurare
Forme de protecție în funcție de tipul creației
InfoCons te informează – 10 bune practici pentru apararea impotriva amenintarilor cibernetice – InfoCons protectia consumatorilor de cyber security
Protecție multiplă – un produs, mai multe forme de protecție
Cum putem proteja creațiile intelectuale ? Fii Informat cu InfoCons Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală

Pe același subiect
InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

















