Consumer (Re)generation – CoRe
Finantator : EUROPEAN INNOVATION COUNCIL AND SMES EXECUTIVE AGENCY (EISMEA)
Perioada implementare : 18 luni (aprilie 2025 – octombrie 2026)
Coodonator : ASS CITTADINANZATTIVA APS (CA )
Parteneri : ASOCIATIA INFOCONS
ENOSI ERGAZOMENON KATANALOTON ELLADOS (EEKE)
Într-un context de conștientizare scăzută a drepturilor consumatorilor și de creștere a practicilor neloiale din partea companiilor, (Re)generarea consumatorilor Proiectul (denumit în continuare CoRe) își propune să ofere cetățenilor cunoștințe și abilități pentru a lua decizii informate și responsabile, a-și proteja propriile drepturi și navigați prin complexitățile pieței moderne. Minorii (12-16 ani) vor fi în centrul proiectului, atât pentru că nu sunt pe deplin conștienți de drepturile lor în calitate de consumatori și nu sunt în măsură să se protejeze și pentru că implicarea lor directă va fi util în atragerea consumatorilor în vârstă. După cum indică datele, consumatorii mai în vârstă nu reușesc adesea să acționeze asupra drepturilor lor de consumator chiar și atunci când sunt conștient de ele. Prin proiectul CoRe vor fi implementate programe educaționale adresate minorilor cu implicarea directă a profesori și părinți.
Prin educația peer-to-peer, tinerii implicați vor servi drept modele pentru semenii lor în promovare drepturile și responsabilitățile consumatorilor. În plus, copiii vor acționa ca „ambasadori ai consumatorilor” pentru familiile lor și în general comunitatea educațională. Acest proces educațional și de conștientizare va implica mai multe generații într-o manieră transversală, extinzându-se dincolo de limitele mediului școlar, cu abordări bazate pe reciprocitate, egalitate și nediscriminare.
Concomitent cu activitățile care se vor desfășura în Italia, se va înființa o rețea cu parteneri europeni pentru a stimula dialogul și deschide o discuție cu mai multe părți interesate cu privire la fezabilitatea creării de programe standardizate și partajate de educație a consumatorilor la nivel european. nivel, în special pledând pentru integrarea educației consumatorilor în programele școlare. În prezent, așa cum se subliniază în Studiul din 2023 privind Inițiative de educație a consumatorilor din statele membre ale UE, aceste inițiative prezintă o natură variată și sporadă în ceea ce privește formatul și conținutul.
Mai multe detalii AICI



