La data de 18 aprilie 2003 la inițiativa unor persoane dedicate a luat ființă Asociația InfoCons (fosta Asociație Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România), având ca obiectiv protejarea drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor , de a conștientiza consumatorii asupra drepturilor pe care le au , de a dezvolta programe și proiecte în scopul realizării acestor obiective.
De peste 21 ani InfoCons vine în sprijinul consumatorilor prin implementarea de Campanii de educare și informare în domenii precum: protecția consumatorilor, mediu, sănătate, cultură, turism, energie, servicii poștale, servicii financiar-bancare și nebancare etc., realizarea de teste și studii comparative pe diferite produse agroalimentare, consiliere și consultanță oferite consumatorilor, căt și implicarea în proiecte sociale pentru copiii care provin din medii defavorizate, persoane vârstnice, dar și persoane instituționalizate din Centrele de copiii și bătrâni.
„21 ani cu o9atitudine! 21 ani pot însemna mulți când te gândești și te uiți către mâine, dar parcă puțini când te gândești la ieri. Protecția consumatorilor în ultimii 21 de ani, a devenit sinonim cu InfoCons.
InfoCons – Asociație Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România, s-a născut greu și din punct de vedere doctrinal dar și din punct de vedere legal fiind o vreme tulbure, aceea perioadă pentru societatea civilă în general și mai ales pentru protecția consumatorilor în particular.
Au fost lansate zeci de Campanii Naționale de educare și informare, sistemul de Certificare Marca Încrederii pentru creșterea reală a încrederii consumatorilor în produse și servicii corecte, transparete și care nu mint, Programul Anticontrafacere si piraterie pentru promovarea și apărarea proprietății intelectuale și conștientizarea asupra conceptului de proprietate intelectuală.
InfoCons s-a implicat activ încă de la înființare în partea de educare și informare mai ales în zona de învățământ preuniversitar dar și Universitar, cât și în pregătirea continuă , implicarea în dezvoltarea învățământului dual pentru protecția consumatorilor de educație și implementarea protecției consumatorilor pe toate grupele de vârstă este pilonul fundament pentru InfoCons.
Premiile și diplomele obținute în cei 21 de ani de activitate au confirmat că drumul și direcția aleasă de InfoCons a fost cea corectă.
Pas cu pas, InfoCons a devenit ceea ce este astăzi și InfoCons are o fundație europeana, deschidere globală pentru că înainte de a fi cetățeni ai unei țări membre, ai unei etnii sau din punct de vedere al sexului, religiei, apartenenței la un grup sau altul suntem consumatori așa că aproape 8 miliarde de consumatori au nevoie de InfoCons și InfoCons poate și trebuie ca în următoarea perioadă să continue drumul și are obligația să reușească să aducă principiile InfoCons de acces nemijlocit la numerele de urgență prin Programul pentru toate natiunile consumers-protection, cât și realizarea Ghidului pentru situații de urgență iar implementarea secțiunii SOS InfoCons în cadrul Aplicației InfoCons în format offline aduce InfoCons ca partener global pentru toate entitățile care activează în zona de urgențe dar și Partenerul direct pentru fiecare cetățean al Planetei.
Pentru aceasta, InfoCons a fost, este și rămâne alături de fiecare consumator, pentru a fi ghidul fiecăruia în a avea o viață în care drepturile se respectă! InfoCons a adunat în cei 21 ani o comunitate, o familie, fiindcă doar împreună putem reuși cu o9atitudine!” – Sorin Mierlea – Președinte InfoCons