Protecția consumatorilor de securitate devine mai importantă în actualul context socio-economic și geopolitic, fiind o problemă stringentă a zilelor noastre. Cetățenii, în calitatea lor de consumatori, au dreptul la securitate și încredere. Aplicația InfoCons este destinată tuturor cetățenilor din țările membre NATO, dar și militarilor din teatrele de operațiuni pentru a avea un mijloc simplu, facil și în limba maternă cu privire la accesul nemijlocit la numerele de urgență din fiecare țară, alertele rapide pentru produsele alimentare și nealimentare, cât și informații cu privire la alegerea produselor în vederea creșterii gradului de încredere a militarilor. Astfel, Aplicația InfoCons este un mijloc de reziliență în spiritul noilor încercări, dar și a drepturilor fundamentale apărate de alianța NATO.
Citește și: „Sucul cu pai” cu până la 7 E-URI și 15.1 g de zaharuri la 100 ml de produs !
Cu ocazia a 20 de ani de la aderarea României la Organizația Tratatului Atlanticului de Nord, InfoCons lansează Pașaportul Consumatorului din țările NATO prin care cetățenii au acces direct în limba maternă la toate informațiile referitoare la protecția consumatorilor de securitate și siguranță.
Fiind un instrument dezvoltat în mod transparent și independent, unic la nivel internațional, Aplicația InfoCons este disponibilă în 33 de limbi, pentru facilitarea informării directe, concise și corecte pentru cosumatorii din întreaga lume. Odată cu creșterea gradului mobilității cetățenilor la nivel global, devine indispensabil accesul rapid și facil la informarea cu privire la instituțiile puse in slujba cetățeanului în vederea sprijinirii acestuia în caz de urgență.
Citește și: Numerele de Urgență la Nivel Internațional
În Aplicația Gratuită InfoCons, lista cu toate numerele utile și de urgență la nivel local, national și international este denumită intuitiv „SOS”, fiind un acronim universal valabil. În urma selectării, numerele utile și de urgență apar în limba engleză și limba țării selectate. SOS cuprinde numere precum: Ambulanță, Poliție, Protecția Consumatorilor, Pompieri, Poliția de Frontieră, Turism, Direcții de Sănătate Publică, Primărie, Mediu, Telecomunicații etc .
În contextul geopolitic și al situației globale de securitate, este necesar accesul direct, neîngrădit de barierele lingvistice, la numerele utile și de urgență naționale și internaționale în vederea soluționării problemelor imediate. În conformitate cu Carta Națiunilor Unite și a Drepturilor Cetățenești, cât și cu reglementările internaționale și Europene privind accesul transparent la informare, informație și reclamații, Pașaportul Consumatorului este soluția unitară, la nivel global, prin care cetățenii, în calitatea lor de consumatori, au la dispoziție toate mecanismele specifice protecției consumatorilor.