Știați că…

  • Trebuie să acordați o atenție deosebită la cumpărarea suplimentelor alimentare. Informați-vă, înainte de achiziționarea lor, despre efectele lor asupra organismului.
  • Este recomandat să utilizați numai suplimentele alimentare indicate de medicul de familie. Înainte de a utiliza un supliment alimentar, solicitați opinia acestuia cu privire la efectele pe care le poate avea asupra organismului dumneavoastră.
  • Suplimentele alimentare se comercializează numai sub forma preambalată.
  • Refuzați produsele care nu sunt comercializate în ambalajul original.
  • Refuzați produsele care sunt prezentate într-un ambalaj necorespunzator și care nu asigură integritatea produsului.
  • Refuzați produsele pentru care aveți îndoieli privind calitatea și modul de informare prin etichetare.
  • Refuzați produsele care prezintă data durabilității minimale modificată sau depășită.
  • La cumpărarea suplimentelor alimentare, solicitați și păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea/siguranța unui produs.
  • Nu cumpărați suplimente alimentare din locuri neautorizate.

 

Suplimentele alimentare sunt produse care conțin surse concentrate de vitamine și minerale. Reglementarea suplimentelor alimentare constituie o atribuție a Ministerului Sănătății și al Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare (IBA). Ca în cazul tuturor produselor alimentare, dat fiind faptul că atât legislația specifică alimentelor cât și cea referitoare la medicamente interzic acest lucru, pentru suplimentele alimentare nu este posibilă din punct de vedere legal revendicarea unui efect medicinal. Pentru stabilirea statutului de medicament al unui produs comercializat sub denumirea de supliment alimentar, ANMDMR îi analizează ingredientele și studiază modul de prezentare a produsului pentru public. În termeni generali, produselor care conțin numai vitamine și minerale nu li se aplică de obicei reglementările din domeniul medicamentului, cu excepția cazului în care sunt puse pe piață în vederea tratării sau prevenirii bolilor sau a unor stări nocive pentru sănătate.

 

 

 

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal