29 Noiembrie – Ziua Națională a Reclamațiilor !

InfoCons sărbătorește astăzi, 29 noiembrie Ziua Națională a Reclamațiilor.

În România Black Friday a avut loc în data de 15 Noiembrie, ceea ce înseamnă că astăzi, 29 Noiembrie este ultima zi în care aveți dreptul să anulați și să returnați produsele achiziționate on-line , indiferent de motiv și fără nicio justificare, conform legislației.

Stiați că… Achiziții online – 10 Sfaturi utile

1. Înainte de încheierea contractului este important să verificați dacă pe site comerciantul informează corect si complet privind:

  • datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • caracteristicile esențiale ale produsului;
  • prețul cu toate taxele incluse;
  • cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • modalitățile de plată și de livrare;
  • perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

2. Contactarea comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare poate oferi consumatorilor, prin modul în care răspunde la aceste întrebări, indicii asupra seriozității vânzătorului.

3. Privind dreptul de denunţare a contractului, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, consumatorul are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.

4. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

5. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificata și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
Profesionistul rambursează sumele folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu condția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

6. Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele platite de consumator in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.

7. Foarte important: consumatorul trebuie sa citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu inca 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menționat/informat expres despre existena dreptului de returnare a produselor.

8. În cazul manipulărilor succesive, consumatorului îi poate fi restituit un procent din valoarea produsului.

9. Verificarea prețurilor – există site-uri care afișează prețuri comparative pentru același produs – vă poate ajuta la alegerea produsului;

10. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale etc) trebuie să respecte urmatoarele reguli de fixare și publicitate a prețurilor:

  • orice comerciant care anuntă o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în acelasi spatiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.
  • Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

“Consumatorii trebuie să nu uite că au la dispoziție 14 zile pentru a returna produsele achiziționate online. Dacă de Black Friday ați comandat online un produs pe care nu îl mai doriți, îl puteți returna în 14 zile. Luați atitudine! Nu mai cumpărați doar pentru că produsele sunt la reducere! Cumpărați doar dacă aveți cu adevărat nevoie de ele! InfoCons propune ca data de 29 noiembrie să fie declarată ziua reclamațiilor. Nu uitați că aveți la dispozitie numărul InfoCons: 0219615 – număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă, cu tarif normal în rețeaua Telekom, număr pe care îl puteți apela și puteți solicita consiliere în domeniul protecției consumatorilor.

Nu uitați, indiferent de promoție, aveți aceleași drepturi! Un produs redus nu înseamna și o reducere a drepturilor dumneavoastră.`

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal