172 de milioane EUR pentru promovarea produselor agroalimentare în UE și în afara UE

Comisia Europeană va finanța cu 172,5 milioane EUR din bugetul agricol al UE promovarea, în Europa și în lume, a produselor agroalimentare ale UE.

Citește și:

InfoCons – Strange gunoiul

În următorii trei ani vor fi derulate 79 de campanii, vizând o gamă largă de produse precum lactatele, măslinele și uleiul de măsline, precum și fructele și legumele.

Comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, Phil Hogan, a declarat: `Europa este cunoscută în întreaga lume pentru produsele sale alimentare de bună calitate și pentru patrimoniul său culinar. Producătorii din UE pot conta pe susținerea Comisiei Europene în promovarea, în Europa și în lume, a acestor produse de înaltă calitate. Am călătorit personal în mai multe țări din lume, cum ar fi China, Japonia, Mexic sau Columbia, ca să deschidem noi piețe pentru produsele noastre. Am constatat că există un mare potențial.`

Scopul programelor este ca producătorii din sectorul agroalimentar al UE să propage informații despre calitatea produselor lor, pentru a le promova pe piețele din UE și pentru a deschide noi piețe. Programele au o serie de priorități, cum ar fi evidențierea calității alimentelor europene cu indicații geografice sau a metodelor de producție ecologică.

Citește și:

Cheeseburgerii din restaurantele fast-food au în medie 15 E-uri

Dintre cele 79 de programe aprobate, 48 au vizat țări din afara UE. Anumite sectoare de produse sunt, de asemenea, foarte bine reprezentate. De exemplu, 23 de programe sunt dedicate sectorului fructelor și legumelor, iar altele sunt dedicate brânzeturilor și produselor lactate.

Anul acesta, s-au alocat în total 97 de milioane EUR `programelor simple de promovare`, propuse de una sau mai multe organizații din același stat membru. Alte 75,5 milioane EUR vor finanța `multiprograme`, propuse de cel puțin două organizații din cel puțin două state membre sau de una sau mai multe organizații europene. Programele selectate vizează solicitanți din 19 state membre.

Citește și:

Noi produse disponibile în Aplicația InfoCons – Scanează codul de bare – InfoCons

Context

Prin cererea de propuneri lansată în ianuarie 2018, mai multe tipuri de organizații (organizații comerciale, organizații de producători și organisme agroalimentare responsabile cu activitățile de promovare) au devenit eligibile pentru a solicita finanțare. Ele au fost apoi evaluate și ierarhizate de către Agenția Executivă pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) a UE, cu ajutorul unor experți externi.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal