UE ajuta consumatorii în viata de zi cu zi in schimbul a numai 5 centi

În schimbul a numai 5 cenți pe an din partea fiecărui cetățean, programul Uniunii Europene privind protecția consumatorilor îi ajută pe cetățeni să beneficieze din plin de drepturile lor de consumatori și să participe în mod activ la piața unică. Bugetul total al programului este de 188,8 milioane de euro pentru perioada 2014-2020.

Programul privind protecția consumatorilor are un impact foarte mare asupra acestora în pofida bugetului său redus. Programul le va fi de ajutor consumatorilor din toate statele membre, cu proiecte care merg de la coordonarea acțiunilor de aplicare a legii și cofinanțarea Centrelor Europene ale Consumatorilor până la sprijinirea autorităților naționale în rezolvarea cazurilor de încălcare a legislației în domeniul protecției consumatorilor. `Programul reprezintă un element esențial în asigurarea faptului că piața unică funcționează în beneficiul consumatorilor pretutindeni în Europa` a declarat comisarul UE pentru protecția consumatorilor Neven Mimica.

S-au realizat multe prin primul Program privind protecția consumatorilor (2007-2013). Printre proiectele finanțate în perioada respectivă s-au numărat acțiuni de cooperare în domeniul aplicării legii pe întreg teritoriul UE, proiecte educative precum Consumer Classroom (Clasa Consumatorului) și dezvoltarea unei platforme de soluționare online a litigiilor.

Noul program privind protecția consumatorilor va continua să se bazeze pe aceste rezultate pozitive, concentrându-se pe patru domenii cheie:

  • o piață unică a produselor sigure în beneficiul cetățenilor și în interesul întreprinderilor și al comercianților competitivi;
  • o piață unică în care cetățenii să fie bine reprezentați de organizații ale consumatorilor eficiente, care au capacitatea de a face față provocărilor legate de mediul economic actual;
  • facilitarea accesului la mecanisme de reparație în caz de probleme, fără a fi nevoie să se recurgă la proceduri judiciare de lungă durată și costisitoare atât pentru consumatori, cât și pentru bugetul public; accesul mai ușor la mecanismele de reparație le va da mai multă încredere consumatorilor să participe la piață și să contribuie la creșterea economică;
  • o colaborare concretă și eficientă între organismele naționale în scopul de a sprijini aplicarea drepturilor consumatorilor și de a le oferi acestora consultanță.

Entitățile guvernamentale, organismele publice și organizațiile de consumatori de la nivel național și de la nivelul UE pot, de asemenea, să solicite sprijin prin intermediul acestor fonduri.

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Sursa: europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal