Telefoanele mobile si internetul: noi moduri de consum

Drepturile consumatorilor pe piața internă

Piața internă a UE împreună cu noile tehnologii au adus beneficii imense celor peste 500 de milioane de cetățeni ai săi. Cu toate acestea, răspândirea internetului și a globalizării au creat și noi provocări și o nevoie tot mai mare de a proteja consumatorii.

De-a lungul legislaturii, Parlamentul a promovat în mod constant drepturile consumatorilor pe piața UE, inclusiv comerțul online, și s-a asigurat că există sprijin disponibil atunci când este nevoie.

Parlamentul European a înregistrat un succes important în obținerea unui acord cu guvernele naționale, care impune reducerea prețurilor serviciilor roaming pentru telefoanele mobile, în special pentru transferul de date.

În cursul ultimei sesiuni plenare din această legislatură, Parlamentul a votat în prima lectură planurile privind cerințe mai stricte de siguranță pentru produse și de supraveghere a pieței. Deputații au susținul etichetarea obligatorie `fabricat în` (made in) a tuturor produselor nealimentare, în scopul de a îmbunătăți posibilitatea de identificare a sursei bunurilor comercializate pe piața unică, întărind astfel protecția consumatorului în UE.

Parlamentul vrea și penalități mai mari pentru companiile care comercializează produse neconforme sau posibil periculoase, precum și crearea unei liste negre la nivelul UE care să enumere companiile `care încalcă repetat și intenționat` regulile UE de siguranță. Parlamentul recomandă și crearea unei baze de date la nivel european privind efectele adverse ale anumitor produse asupra consumatorilor.

Pentru a evidentia dinamica obiceiurilor de consum din piata interna, va invitam sa vizualizati si infograficul urmator.

Sursa: Parlamentul European

http://www.elections2014.eu/ro/press-kit/content/20131112PKH24416/html/Drepturile-consumatorilor-%C8%99i-siguran%C8%9Ba-alimentar%C4%83

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal