Factura pentru serviciul de telefonie este mai mare decât de obicei sau mai mare decât te-ai fi aşteptat? Poţi evita o astfel de situaţie dacă te informezi cu privire la tarifele furnizorului tău de telefonie. Tarifele, precum şi alte informaţii legate de acestea trebuie să se găsească în contractul pe care l-ai încheiat cu furnizorul, fie că este vorba de un abonament sau de o cartelă preplatită.

Citește și:

Escrocherii prin telefonul mobil

Vezi ce prevede contractul tău. Verifică în special:

  • numărul de minute (naţionale sau internaţionale)/SMS-uri/MMS-uri/apelurilor video incluse în abonament sau în extraopţiunile/bonusurile de care beneficiezi. Notă! În cazul în care activarea serviciului/ modificarea planului tarifar/încetarea contractului intervine în decursul unei luni de facturare, vei primi un număr mai mic de minute / SMS-uri/ MMS-uri/ apelurilor video, proporţionale cu perioada în care ai beneficiat efectiv de oferta respectivă.
  • dacă minutele naţionale/SMS-uri/MMS-uri/apelurilor video incluse sunt valabile în reţeaua furnizorului şi/sau în alte reţele naţionale;
  • tarifele aplicabile la depăşirea minutelor naţionale sau internaţionale /SMS-urilor/MMS-urilor/ a apelurilor video incluse, diferenţiate în funcţie de modul în care aceste sunt folosite: în reţeaua furnizorului sau în alte reţele sau în funcţie de intervalul orar;
  • dacă tarifele includ sau nu TVA;
  • perioada de valabilitate a extraopţiunilor, a bonusurilor sau a altor reduceri acordate;
  • ordinea de consum a minutelor /SMS-urilor/MMS-urilor/ a apelurilor video incluse;
  • dacă minutele naţionale/ SMS-urile/MMS-urile/ apelurile video incluse neconsumate într-o lună se reportează şi în ce condiţii;
  • cum sunt definite de furnizor noţiuni precum `minutul naţional` sau `minutul în reţea`;
  • modalitatea de taxare a apelurilor;
  • modalitatea de taxare a SMS-urilor; Notă! Un SMS are 160 de caractere. Dacă foloseşti diacritice sau alte simboluri, textul iniţial va fi automat fragmentat în 3 mesaje diferite, cu maximum 70 de caractere fiecare şi vei fi taxat pentru fiecare SMS în parte.
  • penalităţi de întârziere pentru neplata facturii în termenul scadent, dacă este cazul;
  • valoarea taxei de reconectare, în cazul suspendării serviciului, dacă este cazul.

În plus, există şi alte informaţii pe care ar trebui să le soliciţi furnizorului sau le consulţi pe site-ul acestuia.

Citește și:

Cum se anunţă la 112 o situaţie de urgenţă

De exemplu, dacă ai incluse în abonament minute pentru apeluri în afara ţării este bine să ştii că niciun furnizor nu îţi poate oferi posibilitatea să realizezi apeluri către orice reţea din afara ţării, ci doar către reţelele acelor furnizori cu care a încheiat acorduri prealabile. De asemenea, este posibil ca furnizorul tău să-ţi ofere tarife diferite pentru reţele din aceeaşi ţară.

Dacă îţi activezi sau ai deja activat la încheierea contractului serviciul de roaming, află de la furnizorul tău care sunt tarifele pentru astfel de apeluri/SMS-uri.

Fii atent când apelezi sau trimiţi un SMS către un număr scurt pentru servicii de interes naţional/local (numere de taxi, ora exactă etc.). Prin lege, tarifele pentru apelurile către aceste numere nu pot depăşi tarifele pentru apelurile naţionale/localepracticate de furnizorul tău. Verifică în contract dacă apelurile/SMS-urile către aceste numere se scad din minutele/SMS-urile incluse în abonament/extraopţiuni/bonusuri. Adresează-te furnizorului dacă ai nelămuriri cu privire la taxarea acestor apeluri/SMS-uri!

Citește și:

Telefonul consumatorului Ministerul Finanțelor 0800 800 085

Prin intermediul telefonului poţi beneficia şi de servicii precum:jocuri şi concursuri, horoscop, informaţii privind abonaţii etc. Acestea sunt aşa-numitele `servicii de conţinut` care pot fi oferite de furnizorul tău de telefonie dar, de cele mai multe ori, sunt oferite de diverse firme. În acest din urmă caz, furnizorul de telefonie asigură doar suportul tehnic şi facturarea acestor servicii.De obicei, apelurile/SMS-urile către numerele pentru servicii de conţinut au un tarif special şi nu se se consumă din minutele/SMS-urile incluse în abonament/extraopţiuni/bonusuri. Verifică în contract ce se întâmplă în cazul tău! Află care sunt tarifele pentru aceste servicii de la furnizorul de telefonie sau de la firma care oferă serviciul în cauză.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă ai încheiat un contract în care nu există informaţiile de mai sus, ANCOM poate lua măsuri. Consultă secţiunea Sesizează ANCOM şi trimite-ne o sesizare.

În cazul nerespectării contractului de către furnizor (de exemplu, dacă acesta a facturat convorbirile tale la alt un tarif decât cel menţionat în contract), te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. În această situaţie, ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, neputând însă sancţiona furnizorul.

Sursa: ANCOM

Citește și:

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615.

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal