UN CLIENT NEMULȚUMIT ARE LA ÎNDEMÂNĂ ORICARE DIN MIJLOACELE URMĂTOARE:

 

1. Petiție adresată asigurătorului (prin poștă sau email):

Consumatorii pot consulta, la sediul companiilor de asigurări și pe site-urile acestora, informații referitoare la procedurile de soluționare a petițiilor, modalitățile de rezolvare pe cale amiabilă a acestora, inclusiv prin intermediul entității de soluţionare alternativă a litigiilor, mediere sau arbitraj, precum şi informaţiile referitoare la adresa de e-mail şi numărul de telefon la care se pot solicita informaţii despre stadiul rezolvării petiţiilor.

Companiile răspund petițiilor primite direct de la petenți, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.

2. Petiție adresată ASF

(https://asfromania.ro/consumatori/petitii, București, Splaiul Independentei Nr. 15, Sector 5, București, cod poștal 050092):

ASF soluţionează petiţiile pe baza documentaţiei puse la dispoziţie atât de către petent, cât şi de către societatea reclamată în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.

3. Apelarea la soluționarea litigiului prin intermediul entităţii de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL-FIN) – valabil numai pentru persoanele fizice sau grup de persoane fizice constituite în asociații

(http://www.salfin.ro/contact/, Splaiul Independenţei nr. 15, sector 5, cod poştal 050092, Bucureşti)

Consumatorul trebuie să îşi exprime această opţiune în mod voluntar şi să se adreseze SAL-FIN în scris, direct la sediul SAL-FIN, prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare. Examinarea litigiilor supuse SAL-FIN se realizează de către conciliatori conform procedurii SAL aplicabile, de impunere sau propunere a unei soluţii.

Soluţionarea litigiilor cu care a fost sesizată SAL-FIN se realizează de către conciliator, desemnat de către Secretariatul tehnic al SAL-FIN, şi se finalizează cu pronunţarea unei hotărâri motivate sau emiterea unei încheieri, cu respectarea procedurilor SAL, în funcţie de procedura aleasă, respectiv procedura cu propunerea unei soluţii sau procedura cu impunerea unei soluţii.

Secretariatul tehnic al SAL-FIN comunică părţilor aflate în litigiu toate informaţiile privind procedura SAL aleasă, precum şi privind litigiul, înscrisurile ce trebuie depuse, termenele procedurale şi categoriile de litigii ce pot fi respinse de la examinare de către SAL-FIN.

 

Mai multe detalii AICI