Ştiaţi că…

Trebuie acordată o atenţie deosebită când cumpăraţi lapte şi produse din lapte

  • asupra modului de prezentare a ambalajului; în cazul în care ambalajul este bombat rezulta că a început procesul de fermentare şi produsul nu mai este propriu consumului uman;
  • condiţiilor de depozitare, atât în magazinul de desfacere, cât şi la domiciliu; verificaţi dacă laptele şi produsele lactate sunt păstrate la temperatura indicată de producător; refuzaţi să achiziţionaţi produse care au fost expuse la comercializare la alte temperaturi decât cele indicate de producător.

Solicitaţi vânzătorului, în cazul în care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, să vă arate eticheta produsului pentru a analiza compoziţia şi, mai ales, încadrarea în data durabilităţii minimale;

Puteţi refuza produsele pentru care aveţi indoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare.

Cand doriţi să cumpăraţi lapte şi produse din lapte, solicitaţi informaţii suplimentare vânzătorilor cu privire la natura produselor pe care doriţi să le cumpăraţi, întrucât există cazuri în care comercianţii expun la vânzare, în acelaşi spaţiu înlocuitori de produse lactate alături de produse lactate; în condiţiile în care modul de prezentare (forma de calup, dimensiuni, aspect, culoare) şi chiar de etichetare sunt asemanatoare, diferenţierea este îngreunată, motiv pentru care este absolut necesar să solicitaţi informaţii suplimentare din partea personalului cu atribuţii de vânzare din cadrul magazinelor.

Citește și:

Ce reprezintă E203 – Sorbat de calciu?

Este recomandat să refuzaţi produsele care prezintă data durabilităţii minimale/data limită de consum modificată sau depaşită.

La cumpărarea produselor alimentare şi implicit a laptelui şi produselor din lapte, trebuie să solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs.

Citește și:

Beneficiile consumului de avocado

Nu trebuie sa cumpăraţi lapte şi produse din lapte din locuri neautorizate; comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializarea şi nu vă poate elibara bon de casă cu care sa justificaţi tranzacţia comercială şi riscaţi să achizitionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea.

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal