Stiati ca… Articole de imbracaminte si articole textile purtate sau uzate

Știați că…

  • consumatorii trebuie să achiziționeze doar din magazine și/sau raioane specializate în acest sens (în niciun caz de la tarabe sau de pe stradă), unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanță fiscală), de care vor avea nevoie în caz de reclamație;
  • afișarea plăcuței cu TELEFONUL CONSUMATORILOR- 021 9551, adresa și numerele de telefon/fax ale CJPC-urilor în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum și adresa siteului ANPC: www.anpc.ro) este obligatorie;
  • înainte de achiziție trebuie să se facă alegerea cu mare atenție: articolele de îmbrăcăminte trebuie să fie examinate cu minutiozitate, pentru a evita ca acestea să fie degradate (rupte, murdare, pătate);
  • după ce s-au asigurat că sunt în bună stare, consumatorii trebuie să se asigure ca acestea au fost supuse operațiunilor de curățare, dezinfecție și dezinsecție efectuate de persoane fizice sau juridice specializate în domeniu și sunt însoțite de un document de certificare, distinct pentru fiecare lot, care certifică efectuarea operațiunilor mai sus menționate – prin eventuala solicitare a acestor documente, în mod politicos, operatorului economic;
  • documentul de certificare a operațiunilor menționate mai sus trebuie să conțină:
    • numele/denumirea și adresa/sediul persoanei fizice sau juridice care a efectuat operațiunile de curățare, dezinfecție și dezinsecție;
    • tipul operațiunilor efectuate și data efectuării acestora;
    • denumirea comercială a produselor biocide utilizate la operațiuni;
  • dacă nu sunt însoțite de documentul certificator, există riscul potențial de a contacta diverse infecții și/sau micoze;
  • orice reclamație trebuie semnalată mai întâi vânzătorului/magazinului de la care au fost cumpărate și în caz de nerezolvare, structurii teritoriale a ANPC.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal