Ștefan Iordache, Facultatea de Geografie, Universitatea din București

Astăzi, INFOCONS, cea mai puternică organizație din România, care are drept scop protejarea drepturilor consumatorilor, a ajuns în punctul din care se poate considera, cel puțin cronologic, majoră. Aceasta înseamnă că poate lua toate acele decizii care să dovedească atingerea pragului discernământului complet. INFOCONS este însă un copil special, în sensul că s-a însoțit de o maturitate remarcabilă în toată perioada ”copilăriei” și ”adolescenței”, grație tuturor celor care au depus și depun eforturi formidabile, uriașe, în cadrul organizației, mai ales cele ale președintelui acesteia, dl. Sorin Mierlea, dar și a dnei Ana Păun.

De azi înainte se presupune, și eu știu cu tărie că așa va fi, că INFOCONS  a căpătat suficientă forță pentru a răzbate și a da curs în continuare tuturor solicitărilor care vin dinspre consumatorii dezamăgiți, mințiți sau înșelați de toți acei producători și comercianți care se consideră mai presus de legi, norme sau cutume de bună-practică în comerț, indiferent de forma acestuia (fizică, on-line).

INFOCONS a militat și a luptat pentru respectarea drepturilor consumatorilor atunci când ele au fost încălcate și lezate, însă nu numai combătându-le, ci și prevenindu-le, pe cât a fost posibil. Campaniile publice ale INFOCONS au un impact formidabil în formarea spiritului civic al cetățeanului român care se dorește a deveni cât mai curând posibil cetățean european, cu toate drepturile (dar și obligațiile) pe care această afiliere (nu numai geografică sau geopolitică) le presupune.

INFOCONS va avea, așa cum o cunosc și pot depune mărturie, mai multe inițiative de care să se bucure societatea civilă, în ansamblu, dar și fiecare dintre noi în parte: proiecte internaționale, competiții interne și internaționale, gesturi umanitare, donații etc.

Sunt membru-cotizant INFOCONS și vă îndemn și invit să deveniți, la rândul dvs., parte din această mișcare civică, din acest proiect național și european, mai ales, care ne va ajuta să fim mai buni, mai umani, mai responsabili, mai empatici, mai informați, mai protejați. Și mai preocupați pentru soarta copiilor noștri, a noastră și a planetei (încă) albastră și răbdătoare.

Am crezut de la bun început în acest proiect și în acești oameni minunați, așa că le-am zis la înființare: Bravo, puștiule, felicitări! Ne vom mai vedea din când în când, dar cel mai mult mă voi bucura când vei ajunge colos! Și uite că așa a fost… La mulți ani!

Ștefan Iordache, Facultatea de Geografie, Universitatea din București

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal