Servicii Media: aceleași reguli pentru TV și internet, pentru o protecție a copiilor mai eficientă

Copiii ar trebui să aibă aceeași protecție, indiferent dacă se uită la televizor, la un film sau la un videoclip distribuit pe internet, au declarat deputații Comisiei Europene marți, 26 Aprilie 2017.

Deputații Comitetului pentru cultură au recomandat înăsprirea dispozițiilor privind protecția copilului din normele UE privind serviciile media audiovizuale, precum și cele privind publicitatea, promovarea operelor audiovizuale europene. Ideile lor trebuie încă aprobate de parlament ca întreg.

Protejarea copiilor împotriva violenței, urii, terorismului și publicității nocive.

Platformele de conținut video vor trebui să ia măsuri corective în cazul în care utilizatorii semnalează orice conținut ca fiind un motiv de violență, ură sau terorism, au convenit eurodeputații. Aceste platforme ar trebui să introducă un mecanism ușor de utilizat, care să permită utilizatorilor să raporteze conținutul și să fie informați cu privire la măsurile luate.

Euro-deputații propun de asemenea interzicerea publicității și plasării produselor pentru tutun, țigări electronice și alcool în programele de televiziune pentru copii și în platformele de conținut video.

Raportoarea Sabine Verheyen (EPP, DE) a declarat: ‘Una din prioritățile noastre principale este protecția minorilor. Am propus adaptarea unor norme aplicabile de televiziune la serviciile de internet, cum ar fi regulile privind publicitatea, plasarea produselor și sponsorizarea. Publicitatea în programele destinate publicului pentru copii va fi restricționată, permisă doar într-o măsura foarte limitata sau va fi interzisa în general.

Cote noi pentru publicitatea TV

În ceea ce privește publicitatea TV, eurodeputații au convenit asupra unor noi norme care impun o cota maxima zilnica de 20%, oferind radio-difuzorului flexibilitatea de a-și adapta perioadele de publicitate.

Cota europeană de conținut de 30% pentru platformele `la cerere`

Pentru a reflecta diversitatea culturala a Europei, eurodeputații au solicitat o cota a operelor de 30% în cataloage de platforme la cerere, în locul celor 20% propuse în Comisia Europeana. Acest citat ar trebui sa includă lucrări în limbile tarilor în care sunt distribuite.

În conformitate cu normele modificate, statele membre ale UE ar putea solicita platformelor la cerere să contribuie financiar la dezvoltarea producțiilor audiovizuale europene, fie prin investiții directe în conținut, fie prin contribuția la fondurile naționale. Contribuțiile lor ar trebui să fie proporționale cu veniturile din țara în care ar contribui.

Raportoarea Petra Kammerevert (S&D, DE) a declarat:

“Creșterea cotelor pentru ofertele video la cerere nu asigură neapărat o stimulare a conținutului audiovizual european nou, dar este un semnal clar al politicii UE. O astfel de cotă ar trebui să fie realizabilă și nu ar trebui să fie o povara nejustificată pentru nimeni`. “În același timp, vrem să permitem țarilor membre să se angajeze la platforme video la cerere pentru plățile fondurilor naționale de film care pot stimula producția de noi opere europene`.

Următorii pași

Întreg parlamentul va decide la data de 15 mai la Strasbourg dacă va începe discuții la nivel inter-instituțional pentru aprobarea finală a legislației, pe baza propunerilor comisiilor. Consiliul intenționează să își adopte mandatul de negociere la data de 23 mai.

Sursa: europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal