România, pe ultimul loc conform DESI (Indicele economiei și societății digitale)

Comisia Europeană a publicat valorile indicelui economiei și societății digitale (DESI) pentru 2018. Acest instrument monitorizează performanțele statelor membre pe următoarele planuri: conectivitatea digitală, competențele digitale, activitatea online, digitalizarea întreprinderilor și serviciile publice digitale. Conform indicelui, digitalizarea în UE este pe o pantă ascendentă, însă progresele nu sunt suficiente pentru ca diferențele mari dintre statele membre să fie reduse sau pentru a-i ajunge din urmă pe liderii mondiali la aceste capitole.

Citește și:

Conturile bancare în UE

În vârful clasamentului se află Danemarca, Suedia, Finlanda și Țările de Jos, care se numără printre liderii mondiali în materie de digitalizare, cu procentaje peste 70%. Ultimele 3 clasate au fost Bulgaria, Grecia și România (ultimele 2 cu un indice DESI sub 40%). Cele mai mari progrese au fost înregistrate de Cipru, Spania și Irlanda (creșteri de peste 15% în ultimii 4 ani).

Putem trage următoarele concluzii:

– Conectivitatea s-a îmbunătățit, însă cererea este încă mai mare decât oferta în acest domeniu.

– Se remarcă o creștere a numărului de abonamente la serviciile de date mobile (90 de abonamente pentru fiecare 100 de persoane din UE).

Citește și:

Odată cu noile norme, UE va deveni lider mondial în gestionarea și reciclarea deșeurilor

– Există mai mulți specialiști în sectorul digital, însă decalajul în materie de competențe persistă (43% dintre europeni nu au competențe digitale de bază)

– Întreprinderile se folosesc mai mult de tehnologiile digitale, iar comerțul electronic este în ascensiune.

– Serviciile publice online sunt mai utilizate de către cetățenii UE (58% dintre utilizatorii de internet depun online formulare adresate administrațiilor publice).

Citește și:

Beneficii mai mari pentru consumatori: transferuri în euro ieftine oriunde în Uniune și conversii valutare mai echitabile

– Cea mai mare creștere a utilizării serviciilor de internet se referă la apelurile telefonice sau video (46% dintre europeni utilizează internetul pentru a efectua apeluri telefonice).

Sursa: Europa.eu

Citește și:

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615.

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal