S-a dat startul reducerilor , ca în fiecare început de an, magazinele ne ispitesc cu ofertele lor, dar, din păcate, noi ne bucurăm deseori de reduceri mai degrabă închipuite de noi, conform dorințelor noastre, fără să mai verificăm și cât de veridice sunt.

Prin urmare, vă îndemnăm să țineți seama în această perioadă că produsele trebuie să aibă afișat prețul inițial alături de prețul redus și să se menționeze că produsele sunt disponibile în limita stocului disponibil.

Ca să nu cheltuim mulți bani doar pentru că sunt reduceri, ar fi bine dacă am stabili un buget pentru cumpărături înainte să plecăm de acasă sau înainte să comandăm online.

InfoCons vă recomandă să tratați cu o atenție deosebită toate ofertele promoționale și să verificați următoarele aspecte:

1. Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absoluta sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile ‘preț nou’, ‘preț vechi’ lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale);
2. Consumatorii trebuie sa știe ca orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoționala etc.), trebuie sa fie însoțita sau precedata de publicitate si anunțata sub denumirea ei (‘soldare/soldari/solduri’, “lichidare”, “promoții” etc), însoțita de data de debut si de durata acesteia;
3. în cazul in care oferta este deja in derulare, trebuie să fiți informați cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai “în limita stocului disponibil”;
4. La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie sa verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe in mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.

Totodată, sfătuim consumatorii în momentul cumpărării, sa verifice daca oferta mai este valabila si dacă reducerea de preturi anunțata este identica cu cea reala (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa, daca prețul afișat este cel facturat). Pentru a evita orice situație neplăcută, rugăm în mod special toți consumatorii sa solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitara făcută prin orice mijloace (in cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc).

InfoCons vă pune la dispoziție aplicația „InfoCons”, pe care o puteți descărca gratuit de pe orice dispozitiv iOS sau Android si unde puteți scana etichetele produselor.

De asemenea, nu uitați că, dacă întâmpinați o problemă, puteți apela numărul 0219615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, sau ne puteți contacta pe WhatsApp la numărul 0732 008 969 și consultanții noștri vă vor oferi informații despre cum puteți depune o sesizare. Vă rugăm să țineți seama că, pentru o sesizare eficientă, trebuie să prezentați bonul fiscal.

Haideți ca în acest an să cumpărăm responsabil, cu o9atitudine!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal