Punctul de vedere al InfoCons – InfoCons sub egida Federatiei Asociatiilor de Consumatori privind problemele intampinate de consumatori la derularea contractelor de credit

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Punctul de vedere al InfoCons – InfoCons sub egida Federatiei Asociatiilor de Consumatori privind problemele intampinate de consumatori la derularea contractelor de credit

Punctul de vedere al InfoCons – InfoCons sub egida Federatiei Asociatiilor de Consumatori privind problemele intampinate de consumatori la derularea contractelor de credit

Avand in vedere tensiunile existente pe piata financiar bancara datorita complexitatii tot mai mari de termeni si conditii in contractele de credit, in special cu privire la rate, impactul negativ asupra consumatorilor individuali cat si cresterea cazurilor de « supra-indatorare » datorate lipsei de reglementari adecvate si de nivelul scazut de cultura financiara in randul consumatorilor, InfoCons -InfoCons propune un cumul de solutii pentru rezolvarea problemelor consumatorilor, atat a celor ce au creditele in CHF cat si a celor ce au credite in alte monede, diferite de moneda in care sunt remunerati la locul de munca.

  1. In majoritatea tarilor din Uniunea Europeana exista o institutie specializata in gestionarea problemelor de protectie a consumatorilor de produse si servicii financiare, care faciliteaza procesul de solutionare a petitiilor inaintate de consumatori si care are, totodata, atributii de verificare si sanctionare a institutiilor financiare. Mentionam astfel cateva exemple edificatoare in acest sens: Bulgaria – Banca Centrala a Bulgariei, Croatia – Banca Nationala a Croatiei, Irlanda – Banca Centrala a Irlandei, Spania – Banca Spaniei, Finlanda – Biroul Ombudsman-ului in Domeniul Financiar, Germania – Asociatia Bancilor din Germania, Marea Britanie – Autoritatea de Conduita Financiara si Banca Angliei etc. ;
  2. Sustinereapropunerii de lege privind insolventa persoanelor fizice  de catre InfoCons sub egida Federatiei Asociatiilor de Consumatori;
  3. Realizarea unei conventii prin care consumatorii care au incheiate credite in alta moneda decat cea in care isi incaseaza drepturile salariale  sa aiba posibilitatea de a achita ratele  aferente creditului in moneda in care isi incaseaza drepturile salariale, schimbul valutar realizandu-se la cursul din momentul contractarii creditului;
  4. Tinand cont de prioritatea obiectivului de crestere a performantei colectarii veniturilor de catre institutiile financiare, in cadrul caruia un rol important revine si masurilor de constrangere pentru neconformarea consumatorilor la plata obligatiilor contractuale, pentru crearea premiselor relansarii economice, am identificat o solutie pentru consumatorii aflati in dificultate in sensul celor mentionate anterior, titulari ai contractului de credit sau co-platitorii, care sa poata avea drept de preemtiune, inainte de vanzarea creantei catre o agentie de colectare de debite catre orice persoana fizica sau juridica, la aceeasi valoare cu care banca dorea sa vanda creanta catre agentia de colectare.Cu alte cuvinte, in momentul in care este executat pentru neplata ratelor, consumatorul sa aiba posibilitatea de a-si re-dobandi creanta, inainte ca banca sa o vanda catre agentiile de colectare debite.

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.
 
FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Meniu
Vezi versiunea veche a site-ului InfoCons.
This is default text for notification bar