”Increasing the Capacity of CSOs for Consumer Protection/ ” TUKOBIR Project

proiectului European privind creșterea capacității şi capabilității organizațiilor nonguvernamentale, în domeniul protecției consumatorilor – ”Increasing the Capacity of CSOs for Consumer Protection/ ” (TUKOBIR Project) https://www.tuketici.eu/

Acest proiect reunește organizațiile societății civile din Turcia și Uniunea Europeană, în jurul unor teme comune, pentru schimbul de cunoștințe și experiență, pentru a pune bazele unui transfer eficient de bune practici între organizații.

Organizațiile partenere:

Asociația TUKO-BİR (Turcia) și Asociația InfoCons, România (INFOCONS) au primit finanțare de la Civil Society Support Programme – III (CSSP – III), finanțat de Uniunea Europeană.

Obiectivul general al proiectului:

Consolidarea societății civile, pentru protecția consumatorilor în Turcia.

Obiective specifice

-Consolidarea capacității organizaționale și instituționale a organizațiilor de consumatori din Europa.

-Să monitorizeze, să facă lobby, să pledeze şi să participe la luarea deciziilor privind protecția consumatorilor.

Rezultate estimate

  • Creșterea capacității de comunicare, management și advocacy;
  • Monitorizarea sporită a drepturilor consumatorilor la nivel de politici și de punere în aplicare;
  • ”Foaie de parcurs” privind protecția consumatorilor;
  • Intensificarea colaborării cu autoritățile publice, pentru rezolvarea problemelor consumatorilor;
  • Creșterea gradului de conștientizare, pentru luarea deciziilor de politică publică necesare.

Beneficii

O rețea internațională mai puternică de consumatori, va împărtăși cele mai bune practici pe domeniu, și va ajuta la rezolvarea problemelor politice legate de protecția consumatorilor, în Turcia

Rezultatele proiectului (crearea de rețele internaționale a organizațiilor de consumatori din Europa) vor contribui la creșterea capacității organizatorice și instituțională a TUKOBIR, prin participarea la cursuri de formare.

Aceasta va spori, de asemenea, participarea organizațiilor de consumatori la politica publică și la luarea deciziilor de îmbunătățire a vieții democratice în Turcia