Preţuri identice pentru străini

Ca cetăţean european

În acest caz, cele 28 de state membre ale UE + Islanda, Liechtenstein şi Norvegia, nu trebuie să plătiţi mai mult pentru produsele şi serviciile pe care le achiziţionaţi în altă ţară din UE, dacă diferenţa de preţ nu este justificată (a se vedea mai jos).

Uneori, obiectivele de interes turistic le percep vizitatorilor străini o taxă mai mare decât cea aplicată în cazul rezidenţilor locali. Este vorba despre o discriminare ilegală şi inacceptabilă.

Caz real

Turiştii provenind din alte ţări ale UE trebuie să plătească acelaşi preţ

Iată câteva exemple de discriminare ilegală:

  • O familie din Marea Britanie aflată în excursie în Austria trebuie să plătească mai mult decât localnicii pentru a închiria o maşină.
  • Un turist german este obligat să plătească mai mult pentru a vizita siturile arheologice din Italia.
  • Unei familii din Franţa i se percepe o taxă mai mare pentru a parca lângă plajă, într-un oraş portughez.

Dacă vă aflaţi într-o astfel de situaţie, trebuie să vă susţineţi drepturile de cetăţean european. Serviciile de asistenţă şi consiliere ale UE vă pot ajuta în acest sens.

Diferenţe de preţ justificate

Anumite diferenţe de preţ sunt justificate (de exemplu, costurile de expediere a produselor către clienţi străini).

Caz real

Uneori, aplicarea unor tarife diferite este legală

Bart, cetăţean olandez, îşi vizitează un prieten din Germania şi doreşte să meargă la piscină. Pentru că trebuie să plătească un preţ mai mare decât cel perceput rezidenţilor locali, Bart se întreabă dacă această discriminare este legală.

Diferenţa de preţ este justificată în acest caz. Administrarea piscinei intră în sarcina autorităţilor locale şi este finanţată din impozitele plătite de locuitorii din zonă. Prin urmare, aceştia au dreptul de a plăti un preţ mai mic, dată fiind contribuţia lor la bugetul local.

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

 Sursa: ec.europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal