Plecați în concediu? Cetățenii UE pot primi sprijin în caz de necesitate

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Plecați în concediu? Cetățenii UE pot primi sprijin în caz de necesitate

compensație financiară.Protecția consulară ține de solidaritatea europeană.Cetățenii ar trebui să știe unde să găsească ajutor în caz de necesitate șinu ar trebui să își facă griji cu privire la procedurile administrative.`

Singurele țări în care au reprezentanțe diplomatice toate cele 27 de state membre ale UE sunt Statele Unite, China și Rusia.Crizele din Libia, Egipt și Yemen au pus în evidență importanța sprijinului consular pentru cetățenii ajunși în străinătate în voia sorții. De exemplu, în momentul izbucnirii crizei din Libia, în această țară se aflau aproximativ 6 000 de cetățeni UE, dar numai opt state membre aveau reprezentanțe acolo.De asemenea, protecția consulară este importantă în situații curente, cum ar fi pierderea sau furtul unui pașaport, un accident grav sau o boală gravă, arestare sau detenție.


Context

Tratatele UE garantează tuturor cetățenilor UE dreptul la tratament egal în materie de protecție din partea autorităților diplomatice și consulare ale oricărui stat membru, atunci când călătoresc sau locuiesc pe teritoriul unei țări terțe în care propria țară nu este reprezentată [a se vedea articolul 20 alineatul (2) litera (c) și articolul 23 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europeneși articolul 46 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene].În aproape toate țările lumii, cel puțin un stat al UE nu este reprezentat.

Cu toate că 62 % dintre europeni se așteaptă să primească de la ambasada unei alte țări UE un ajutor similar celui pe care l-ar primi de la ambasada propriei țări, nu toți europenii și funcționarii consulari sunt la curent cu dimensiunea UE a protecției consulare.

În raportul privind cetățenia din octombrie 2010 (a se vedea IP/10/1390 și MEMO/10/525), Comisia s-a angajat să consolideze, prin măsuri legislative și o mai bună informare, eficiența aplicării dreptului la asistență în țări terțe al cetățenilor UE.

La 23 martie 2011, Comisia a lansat un site web specializat – www.consularprotection.eu – pe care cetățenii UE care călătoresc în țări din afara UE pot găsi sfaturi de călătorie, precum și detaliile persoanelor de contact din cea mai apropiată ambasadă (IP/11/355). De asemenea, înainte de sfârșitul acestui an, Comisia va înainta propuneri legislative care vizează:

– consolidarea gradului de securitate juridică în ceea ce privește domeniul de aplicare, condițiile și procedurile legate de protecția consulară și optimizarea utilizării resurselor, inclusiv în situații de criză;

– instituirea măsurilor de coordonare și cooperare necesare pentru a facilita protecția consulară curentă pentru cetățenii UE nereprezentați și pentru a rezolva problema compensațiilor financiare în materie de protecție consulară în situații de criză.

Pentru informații suplimentare

– Site-ul UE dedicat protecției consulare:www.consularprotection.eu.

– Drepturilor cetățenilor UE:http://ec.europa.eu/justice/citizen

– Pagina de întâmpinare a doamnei Viviane Reding, vicepreședinte al Comisiei Europene și comisar UE pentru justiție:http://ec.europa.eu/reding


Anexă:

Planurile de călătorie și destinațiile cetățenilor UE

Sursă:Eurobarometrul privind turismul, mai 2011:

http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_328_en.pdf



[1]Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Franța, Germania, Grecia, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, România, Slovenia, Suedia, Spania, Regatul Unit, Țările de Jos, Ungaria.

Descarca aplicatia InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Descarca aplicatia InfoCons
Meniu