Pierderea, furtul, înlocuirea permisului de conducere

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Pierderea, furtul, înlocuirea permisului de conducere

Permis pierdut sau furat

Dacă permisul de conducere este pierdut, furat, deteriorat sau distrus, trebuie să solicitați unul nou în țara în care aveți reședința obișnuită.

Locuiți în străinătate? Mai multe informații despre ce trebuie să faceți dacă vă pierdeți permisul de conducere în timp ce locuiți în străinătate:

Înlocuirea permisului

Permisul dumneavoastră de conducere poate fi înlocuit doar de autoritățile din țara în care aveți reședința obișnuită.

Acestea vor înlocui/ preschimba permisul original cu unul local.

Va trebui apoi să vă supuneți normele țării respective (de exemplu, în ceea ce privește termenele de valabilitate, controalele medicale).

Permis pierdut sau furat

Dacă v-ați pierdut sau vi s-a furat permisul de conducere în timpul unei călătorii în străinătate, contactațipoliția locală și consulatul sau ambasada țării dumneavoastră pentru a afla ce trebuie să faceți în continuare.

Consulatul va lua legătura cu autoritățile naționale care v-au eliberat permisul de conducere (pentru a verifica dacă acesta nu era restricționat, suspendat, anulat sau revocat). Pe baza informațiilor primite de la consulat, poliția v-ar putea elibera un document provizoriu care vă permite să conduceți pentru scurt timp în țara în care vă aflați.

Va trebui să obțineți un nou permis când vă întoarceți acasă.

Permisele și certificatele provizorii eliberate pentru a înlocui temporar permisele pierdute sau furate nu sunt în mod automat recunoscute în alte țări din UE.

Înlocuirea permisului de conducere

Când vă întoarceți acasă, cereți autorității locale să vă elibereze un nou permis.

Dacă permisul expiră pe durata unei călătorii în străinătate, acesta își pierde automat valabilitatea și s-ar putea să nu fie recunoscut în alte țări.

Vă puteți reînnoi permisul doar în țara în care aveți reședința obișnuită . Verificați, înainte de a pleca de acasă, dacă permisul este valabil pe toată perioada în care vă aflați în străinătate.

Sursa: Europa.eu

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Meniu