Piața unică: cel mai bun atu al Europei într-o lume în schimbare

Astăzi, Comisia Europeană prezintă o nouă evaluare a situației de pe piața unică și solicită statelor membre să își reînnoiască angajamentul privind instituirea acesteia.

În ultimii 25 de ani, piața unică a transformat Europa într-unul dintre cele mai bune locuri din lume în care să trăiești și să faci afaceri. Cele patru libertăți indivizibile ale sale: libera circulație a persoanelor, mărfurilor, serviciilor și capitalurilor au contribuit la creșterea prosperității cetățenilor noștri și la consolidarea competitivității UE. Pentru a exploata întregul său potențial în era digitală și pentru a asigura o creștere durabilă a economiei noastre, piața unică trebuie să funcționeze în mod corespunzător și să evolueze în mod constant într-o lume aflată în schimbare rapidă. Cu toate acestea, în prezent, o integrare mai profundă necesită mai mult curaj și angajament politic decât în urmă cu 25 de ani, precum și eforturi mai mari pentru a elimina decalajul dintre vorbe și fapte.

Citește și:

Sistemul de alertă rapidă – raport săptămânal 05.11 – 09.11.2018

Comisia evidențiază trei domenii principale în care sunt necesare eforturi suplimentare pentru a aprofunda și a consolida piața unică:

  • Adoptarea rapidă a propunerilor aflate în discuție: Comisia a prezentat 67 de propuneri relevante în mod direct pentru buna funcționare a pieței unice, dintre care 44 se află încă în dezbatere. Comisia solicită Parlamentului European și Consiliului să adopte propunerile esențiale aflate în discuție înainte de sfârșitul prezentei legislaturi. Acestea includ propuneri relevante pentru integrarea digitalizării și a noilor tehnologii în centrul pieței unice, pentru a asigura o energie mai sigură și durabilă în Europa și pentru a consolida uniunea piețelor de capital (a se vedea Fișa informativă – Imagine de ansamblu a inițiativelor referitoare la piața unică)

  • Garantarea punerii în practică a normelor: Cetățenii și întreprinderile pot profita de multiplele beneficii ale pieței unice (a se vedea Fișa informativă – Piața unică) numai dacă normele convenite de comun acord funcționează efectiv pe teren. Comisia invită statele membre să fie vigilente în ceea ce privește implementarea, aplicarea și asigurarea respectării normelor UE și să evite crearea de noi obstacole. În ceea ce o privește, Comisia va continua să asigure respectarea normelor UE în toate domeniile, de la emisiile provenite de la autovehicule la comerțul electronic, de la rețelele de socializare la sectorul serviciilor și multe altele.

Citește și:

Teatrul Național din Iași, ieri și azi – o9atitudine pentru cultură

  • Continuarea adaptării pieței unice: Confruntată cu o creștere din ce în ce mai lentă la nivel mondial și cu un context geopolitic în schimbare, UE trebuie să dea dovadă de spirit de conducere și de curaj politic pentru a duce piața unică la un nou nivel. Există un potențial semnificativ pentru continuarea integrării economice în domeniul serviciilor, al produselor, al impozitării și al industriilor de rețea. Aceasta va face ca Uniunea să devină și mai atractivă pentru partenerii comerciali internaționali și îi va oferi acesteia o influență suplimentară pe scena internațională.

Prin prezenta comunicare, Comisia oferă un prim răspuns unei invitații din partea Consiliului European din martie de a prezenta situația actuală a pieței unice și de a evalua obstacolele și oportunitățile rămase privind o piață unică pe deplin funcțională. De asemenea, aceasta invită Consiliul European să poarte o discuție aprofundată la nivel de lideri cu privire la piața unică în toate dimensiunile sale, pentru a identifica prioritățile comune de acțiune și mecanismele adecvate pentru a răspunde necesității asumării unui nou angajament politic în ceea ce privește piața unică prin rezultate concrete la toate nivelurile de guvernanță.

Comisia prezintă astăzi, de asemenea, un Plan de acțiune privind standardizarea care prezintă patru acțiuni-cheie pentru creșterea eficienței, transparenței și securității juridice a sistemului.

Eliminarea blocajelor din calea stimulării investițiilor pe piața unică constituie, de asemenea, unul dintre obiectivele-cheie ale Planului de investiții al Comisiei, cunoscut și sub numele de `Planul Juncker`. Din acest motiv, comunicarea de astăzi privind piața unică însoțește comunicarea care evaluează rezultatele obținute în cadrul Planului Juncker, publicată astăzi, de asemenea.

Citește și:

Știţi ce reprezintă `Potențiatorii de contrast`?

Context

Piața unică le permite europenilor să călătorească liber, să studieze, să lucreze, să locuiască și să se îndrăgostească dincolo de frontiere. Aceștia au la dispoziție o gamă largă de produse, indiferent dacă își fac cumpărăturile la nivel național sau transfrontalier, și beneficiază de prețuri mai bune, precum și de standarde ridicate de protecție a mediului, socială și a consumatorilor. Întreprinderile europene – mari și mici – pot să își extindă baza de clienți și pot face comerț cu produse și servicii mai ușor în întreaga UE. Cu alte cuvinte, piața unică este atuul cel mai valoros al Europei, în vederea generării de creștere economică și stimulării competitivității întreprinderilor europene pe piețele globalizate.

În ultimii patru ani, Comisia a prezentat un set de măsuri ambițioase și echilibrate pentru a aprofunda și mai mult piața unică și pentru a o face mai echitabilă, și anume: Strategia privind piața unică, Uniunea piețelor de capital și Strategia privind piața unică digitală. Mai multe propuneri au fost deja adoptate, dar Parlamentul European și Consiliul încă trebuie să ajungă la un acord cu privire la 44 din cele 67 de propuneri prezentate în cadrul acestor strategii. Comisia a făcut, de asemenea, propuneri importante și orientate spre viitor pentru a crea o Uniune bancară în Europa, precum și pentru a consolida politicile privind economia circulară, energia, transporturile și clima, care vor aprofunda piața unică și vor încuraja dezvoltarea durabilă. Pentru a se asigura că piața unică rămâne echitabilă, Comisia a propus garanții în domeniul ocupării forței de muncă, al impozitării, al dreptului societăților comerciale și al protecției consumatorilor.

Citește și:

Daca ești mai atent, poți reduce risipa alimentară!

Pentru următorul buget pe termen lung al UE (2021-2027), Comisia a propus un nou program special conceput dedicat pieței unice, în valoare de 4 miliarde EUR, menit să capaciteze și să protejeze consumatorii și să permită numeroaselor întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) europene să profite pe deplin de o piață unică care funcționează bine.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal