Pasagerii din aeroporturile din Timisoara si Bucuresti sunt informați despre drepturile lor, pentru o vacanta fara probleme

Intre 19 și 26 aprilie, Campania finantata de Uniunea Europena – “E dreptul tau! Actioneaza!`, vine în aeroporturile din Timisoara si Bucuresti, pentru a le oferi pasagerilor informații utile despre drepturile pe care le au atunci cand zborul lor este anulat sau intarziat, sau cand intampina probleme in timpul calatoriei lor.

Vineri, 19 aprilie, experti in drepturile consumatorilor din cadrul Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania, vor oferi informatii la centrul de informare din Aeroportul International Timisoara “Traian Vuia`, iar in perioada 23-26aprilie, Campania va fi prezenta in Aeroportul International `Henri Coanda` Bucuresti (intre orele 10:00 și 16:00). Daniela Nane, ambasador al campaniei, se va alatura expertilor in Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, marti, 23 aprilie.

 

“Vara este aproape, multi dintre noi si-au ales deja destinatia de vacanta si se asteapta ca totul sa decurga conform planurilor. In cazul in care apar probleme in timpul calatoriei sau daca suntem dezamagiti de ceea ce gasim cand ajungem la destinatie, e bine sa ne cunoastem drepturile. Din acest motiv, expertii sunt aici, pentru a explica pasagerilor din aeroport care le sunt drepturile in cazul in care zborul lor intarzie sau este anulat sau daca pachetul de vacanta nu corespunde cu ceea ce li s-a promis. Pentru o vacanta fara griji, e bine sa ne cunoastem drepturile si sa actionam pentru ca ele sa fie respectate’, a declarat Daniela Nane.

Expertii vor oferi pasagerilor care viziteaza centrul de informare, detalii despre drepturile pe care le au in cazul in care apar probleme in legatura cu zborul lor sau cu pachetul de vacanta, precum:

  • daca ti se refuza imbarcarea pentru ca, de exemplu, au fost mai multe rezervari decat locurile din avion, desi ai facut check-in-ul la timp sau daca zborul tau este anulat, ai posibilitatea de a alege intre transportul pana la destinația finala sau rambursarea costului integral al biletului sau a partii din bilet neutilizate; de asemenea, poti avea dreptul la despagubiri intre 250 și 600 de euro, in functie de distanta zborului;
  • daca zborul tau intarzie, compania aeriana trebuie sa-ți ofere mese gratuite, bauturi racoritoare, doua mesaje gratuite (telefon, fax sau e-mail), hotel și transport gratuit, in cazul in care ai nevoie sa stai peste noapte, in functie de distanta zborului si durata intarzierii; daca zborul tau ajunge la destinatie cu mai mult de trei ore intarziere, poti de asemenea beneficia de despagubiri intre 250 și 600 de euro;
  • din momentul in care ti-ai rezervat vacanta, agentia de turism nu poate face schimbări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor calatoriei, in afara de cazul in care accepti aceste schimbari, in scris; in alte situatii, esti indreptatit la rambursarea imediata a costului integral, fara penalitati.

 

Aplicatia pentru smartphone-uri, Drepturile dvs. de pasager, le ofera pasagerilor informatii despre drepturile pe care le au atunci cand zborul lor intarzie sau este anulat, sau daca bagajul lor este pierdut: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/mobile.html 

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal