Organizarea de îngrijiri medicale în străinătate

Unele țări pot limita accesul la anumite tipuri de îngrijiri medicale în străinătate (de exemplu, tratament spitalicesc sau tratamente foarte specializate și costisitoare). De asemenea, veți avea nevoie de o autorizație prealabilă din partea asiguratorului dumneavoastră înainte de a organiza un tratament medical în străinătate.

În funcție de tipul de îngrijiri de care aveți nevoie și de normele aplicabile în țara dumneavoastră, aveți dreptul la rambursarea integrală sau parțială a cheltuielilor suportate.

Organizarea de îngrijiri medicale în străinătate

1. Verificați termenii și condițiile din polița dvs. de asigurare de sănătate

Înainte de a vă deplasa în străinătate pentru a primi îngrijiri medicale, va trebui mai întâi să vă informați dacă:

  • acest serviciu medical face parte din prestațiile la care aveți dreptul în țara dumneavoastră de origine
  • aveți nevoie de autorizație prealabilă din partea asigurătorului de sănătate (de obicei, autorizația este necesară pentru tratamentele spitalicești)
  • este rambursat costul îngrijirilor de care veți beneficia și, dacă da, ce rată de rambursare se aplică.

2. Găsiți unitatea medicală unde puteți primi îngrijirile necesare

Va trebuie să găsiți un furnizor de servicii de sănătate (spital, unitate medicală etc.) în altă țară din UE care să vă poată oferi îngrijirile de care aveți nevoie. Pentru aceasta:

  • contactați casa dumneavoastră de asigurări de sănătate
  • adresați-vă punctului național de contact pentru îngrijiri medicale planificate din țara dumneavoastră sau din cea în care doriți să primiți îngrijiri
  • găsiți unitatea medicală care vă interesează.

Menționăm că sistemele medicale din alte țări ale UE ar putea funcționa în mod diferit față de sistemul din țara dumneavoastră.

Sursă: Europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal