Este bine ca membrii de familie provenind din afara UE să știe de ce documente au nevoie înainte de a-și începe călătoria. Totuși, dacă ajung la frontieră cu pașaportul, dar fără o viză de intrare, autoritățile vamale ar trebui să le dea posibilitatea de a dovedi prin alte mijloace că sunt membri ai familiei unui cetățean european mobil. Pot face acest lucru furnizând o dovadă a identității și a legăturilor de rudenie cu un cetățean al UE sau, în cazul în care călătoresc singuri, dovedind că cetățeanul UE locuiește deja în țara-gazdă. Dacă reușesc să prezinte această dovadă, ar trebui să primească viza de intrare pe loc.

Situații în care vi se poate refuza intrarea în țară

În cazuri foarte rare, o țară a UE vă poate refuza dreptul de intrare, dumneavoastră sau membrilor de familie, din motive care țin de `ordinea, securitatea sau sănătatea publică’. Dacă vă confruntați cu o astfel de situație, autoritățile trebuie să dovedească faptul că dumneavoastră sau membrii familiei reprezentați o `amenințare reală, actuală și suficient de gravă’. În acest sens, trebuie să vi se înmâneze o decizie scrisă, în care să se menționeze motivele invocate, căile de atac posibile și termenul-limită pentru recurs.

Sursa: Uniunea Europeana

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal