Întrunire de Lucru desfăşurată în orasul Serres

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Întrunire de Lucru desfăşurată în orasul Serres

În perioada 3-6 Martie 2011, 12 reprezentanti ai A.N.P.C.P.P.S. România, dintre care 6 voluntari din cadrul Asociaţiei `Viaţa Independentă’ – membră a A.N.P.C.P.P.S. Romania – au participat la o Întrunire de Lucru desfăşurată în orasul Serres din Grecia.  Aceasta întâlnire face parte din Proiectul Challenges in Lifelong Learning: What chances are to be educated? – învăţare pe tot parcursul vieţii, proiect început în luna august 2009 şi care se va finaliza în luna iulie a anului acesta.

Parteneri în cadrul proiectului mai sus-amintit sunt Asociatiile din domeniul protectiei consumatorilor – ADICONSUM – Associazione Difesa Consumatori e Ambiente (Consumers  Association and Environmental Defense) din Italia şi  Consumers Protection Union of Serres din Grecia, gazdele noastre de aceasta dată.

Obiectivul proiectului Challenges in Lifelong Learning: What chances are to be educated? îl constituie realizarea unei cercetări calitative pe tema ‘Serviciile de educare formală  şi non-formală pentru persoanele cu nevoi speciale – accesibilitate şi relevanţă’. Cercetarea a fost efectuată prin completarea unui chestionar în urma interviurilor realizate cu asociaţii din care fac parte persoane cu dizabilităţi, iar apoi, chestionarele au fost supuse analizei, prin programul ATLAS.TI.

Respondenţii chestionarului efectuat de A.N.P.C.P.P.S. România au fost aleşi din rândurile tinerilor cu dizabilităţi – membri în Asociaţia-parteneră `Viaţa Independentă’, din Bucureşti, tineri ce au însoţit echipa A.N.P.C.P.P.S. România la întrunirea din Serres. În cadrul acestei întalniri, fiecare partener din proiect  a facut o scurtă prezentare a Asociaţiei de protecţia consumatorilor pe care o reprezintă, precum şi motivele care stau la baza necesităţii derulării unui astfel de proiect în ţara natală. Cel mai important moment al întalnirii a fost însa Focus-grupul organizat, discuţie ce i-a avut în prim-plan pe tinerii cu dizabilităţi. Acestia au avut şansa sa-şi spună parerea şi motivele de nemulţumire vis-a-vis de problemele întâmpinate de ei şi de ceilalţi oameni aflaţi în situaţia lor: de la indiferenţa celor din jur, până la inexistenţa rampelor de acces amenajate la intrarea în instituţiile publice, sau la neşansa de a-şi găsi un loc de munca. Pentru că, deşi sunt tineri care au doar un handicap fizic, nu şi unul mental ( dimpotriva, multi dintre ei au terminat o facultate sau chiar master), angajatorii refuză să-i angajeze, sau le oferă locuri de munca mult sub pregatirea lor profesională.

În plus, o altă problemă cu care se confruntă persoanele cu dizabilităţi ( şi aici ne referim la cei din ţara noastră) este inexistenţa cursurilor non-formale special create pentru  tinerii cu handicap fizic ( cursuri de informatică, de învăţare a unei limbi străine etc).

În cadrul acestei întâlniri, am avut şansa sa aflăm cum sunt trataţi persoanele aflate în situaţia lor, în Italia sau în Grecia, condiţiile pe care statul le oferă şi am înţeles cu toţii că se poate, totul e să ne dorim să schimbăm ceva, să-i convingem şi pe cei din jurul nostru să contribuie la schimbare…Aşadar, să adoptăm `o9atitudine’!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Meniu