Informatii mai clare si complete pentru consumatorii de servicii : de telefonie, internet si televiziune

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Informatii mai clare si complete pentru consumatorii de servicii : de telefonie, internet si televiziune

Avand in vedere Decizia ANCOM nr. 158/2015, care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 146 din 27 februarie furnizorii de servicii de telefonie, internet si televiziune vor fi obligati sa publice pe propriile site-uri planurile tarifare disponibile si, pentru fiecare dintre acestea, informatii referitoare, in principal, la:

  • tarifele aplicabile planului tarifar;
  • serviciile incluse în planul tarifar respectiv și resursele acordate;
  • modul în care acestea pot fi utilizate;
  • termenul maxim și condițiile de instalare a serviciilor;
  • durata contractului și condițiile de încetare a acestuia;
  • informații despre orice limitări, blocări sau praguri ce pot fi aplicate de furnizor.

Aceste informatii vor trebui ‘sa fie accesibile, detaliate, corecte, inteligibile, relevante si prezentate intr-o maniera care sa permita utilizatorilor parcurgerea cu usurinta a acestora. Informatiile vor fi actualizate ori de cate ori intervine modificarea lor, precizandu-se data ultimei actualizari’, asa cum este mentionat in  Decizia ANCOM nr. 158/2015.

Furnizorii de servicii de acces la internet vor preciza in plus valoarea maximă a vitezei de download și de upload, precum și valoarea vitezei minime garantate, dacă aceasta există (iar în cazul în care nu există o viteză minimă garantată se va preciza acest lucru).

Informatiile existente pe site-urile operatorilor telecom privind acoperirea vor fi clarificate indicand acoperirea geografica de tip outdoor a serviciilor de comunicatii electronice pe care le furnizeaza, cu precizarea localitatilor unde exista acoperire si a tehnologiilor prin care se furnizeaza serviciile. (de exemplu, în cazul telefoniei mobile, 2G, 3G etc).

Totodata, furnizorii vor trebui sa publice pe pagina principala a propriilor site-uri si un link direct spre contractul-cadru si conditiile de furnizare a serviciilor pentru care plata se face in avans.

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Fii INFORMAT! IA ATITUDINE – 0219615

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu