InfoCons: „Educația consumatorilor trebuie să se facă pe tot parcursul vieții“

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. InfoCons: „Educația consumatorilor trebuie să se facă pe tot parcursul vieții“

Care sunt noile provocări ale politicii consumatorilor pentru 2014-2020?

O provocare este criza, care crește numărul consumatorilor vulnerabili (cei mai săraci și cei mai în vârstă). Alte provocări sunt îmbătrânirea populației, piața unică digitală, care este abordată în alte proiecte, dar nu și în programul privind protecția consumatorilor pentru perioada 2014-2020 și în sfârșit globalizarea: multe produse vin acum din țări terțe și trebuie să verificăm mai bine calitatea și felul în care sunt respectate normele.

Care sunt principalii beneficiari ai noilor instrumente de educație în domeniul consumului?

Suntem obișnuiți să ne gândim la consumatori când vorbim de educație. Dar trebuie să ne gândim și la companii, în special la IMM-uri, care de multe ori nu respectă drepturile consumatorilor pentru că nu le cunosc, fără să facă acest lucru intenționat. În plus, Comisia Europeană privilegiază în acest program tinerii. Cred că educația consumatorilor trebuie să se facă pe tot parcursul vieții. Dacă ne uităm la dezvoltarea pieții digitale, vedem că, de fapt, generațiile mai în vârstă au nevoie de educație.

Vă gândiți deja cum sa ameliorați propunerea Comisiei Europene?

Aș vrea să se adauge ceva ce nu pare prioritar în programul Comisiei: site-urile internet de comparare a prețurilor și calității. În plus, regret că nu există un program propus de Comisie pentru consumatorii vulnerabili, ar trebui să încercăm să ameliorăm lucrurile în acest sens. Îmbătrânirea populației, de care trebuie să ținem cont în domeniul consumului și al protecției consumatorilor, nu este nici ea abordată.

Care este viitorul rezolvării alternative a disputelor și a recursurilor colective?

Programul include rezolvarea disputelor online (ODR – Online Dispute Resolution), dar nu și rezolvarea alternativă a disputelor (ADR – Alternative Dispute Resolution). Actul privind piața unică include în obiectivele sale rezolvarea alternativă a disputelor, dar nu și recursurile colective. Comisia Europeană promovează rezolvarea disputelor online, un lucru nou, înțeleg, dar nu văd de ce trebuie să uităm rezolvarea alternativă a disputelor. Sunt pentru recursurile colective – de ani de zile suntem pentru și nu se face nimic. Trebuie să creăm în UE recursuri colective care să nu fie ca cele americane, care îmbogățesc avocații.

REF. : 20120203STO37181

Sursa: Comunicat – Parlamentul European

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu