Rezervare

Dacă vreţi să închiriaţi o maşină şi faceţi o rezervare on-line sau prin telefon la o agenţie cu sediul în UE, nu aveţi în mod automat dreptul de a anula rezervarea şi de a solicita rambursarea sumei plătite, chiar dacă termenii şi condiţiile agenţiei de închirieri ar putea permite acest lucru.

Când închiriaţi maşini, legislaţia europeană nu prevede o perioadă de reflecţie de 14 zile, aşa cum se întâmplă în cazul bunurilor sau serviciilor comandate on-line, prin telefon sau e-mail.

Leasing

Leasingul – închiriere pe termen lung, cu posibilitatea de a cumpăra maşina la sfârşitul contractului – poate fi o opţiune dificilă dacă intenţionaţi să vă mutaţi în altă ţară.

Întrucât sunteţi obligat să asiguraţi şi să înmatriculaţi maşina în ţara de reşedinţă, puteţi avea probleme dacă asigurarea nu este valabilă în ţara în care intenţionaţi să vă mutaţi.

De asemenea, concesionarii ar putea fi împotriva înmatriculării maşinii în altă ţară a UE.

Valabilitatea permisului de conducere

Dacă doriţi să închiriaţi şi să conduceţi o maşină în altă ţară din UE, verificaţi mai întâi dacă permisul de conducere este valabil în ţara respectivă.

Sursa: Europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal