Regulamentul general privind protecția datelor (RGPD) obligă microîntreprinderile să acorde o atenție sporită modului în care acestea colectează, utilizează și protejează datele cu caracter personal.

Cea mai importantă obligație este legată de transparența necesară pentru obținerea, utilizarea și protejarea datelor cu caracter personal. Această cerință de transparență este prezentată în temeiul articolului 13 din RGPD[1] și cuprinde obligația de a furniza informații clare și concise persoanelor solicitante.

Principiul responsabilității conform Articolului 74 din RGPD, obligă microîntreprinderile la demonstrarea conformității activităților acestora, cu reglementările legislative în vigoare.

RGPD se aplică prelucrării datelor cu caracter personal de către microîntreprinderile stabilite în Uniunea Europeană (UE), dar și în afara acesteia.

Variantele[2] în care se aplică RGPD sunt următoarele:

  • compania dumneavoastră procesează date cu caracter personal și are sediul în UE, indiferent de locul în care se desfășoară prelucrarea efectivă a datelor
  • compania dumneavoastră are sediul în afara UE, dar procesează date cu caracter personal în contextul furnizării de bunuri sau servicii către cetățeni din UE sau monitorizează comportamentul cetățenilor din UE
  • companie are obligația să desemneze un responsabil cu protecția datelor2 atunci când:
  • monitorizează cetățeni periodic sau sistematic ori prelucrează categorii speciale de date
  • prelucrează date ca activitate principală
  • prelucrează date pe scară largă

[1] Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE

[2] https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/data-protection/data-protection-gdpr/index_ro.htm

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal