Eductia financiara a consumatorului se face la comerciant

In cadrul conferintei de presa ‘Eu Platesc cu Cardul’ organizata de Banking News, invitatii au dezbatut si problematica educatiei financiare.

Conform spuselor reprezentantului MasterCard, comerciantii au un impact pozitiv asupra clientilor.

Mihaela Ciupala, MasterCard: ‘Comerciantii au un rol foarte important in educatia clientului (…) ei sunt cei care ne intreaba daca dorim sa platim cu cardul

In zonele urbane mici si zonele rurale, reprezentantul Mastercard a precizat ca: ‘Aici avem un instrument foarte bun de a penetra aceasta zona si anume tichetele electronice de masa, care sunt carduri moderne, sunt contactless, pot fi folosite doar la plati la comercianti si nu pentru retrageri de numerar

Referitor la tichetele electronice de masa, Mihaela Ciupala a subliniat ca au un rol important in educarea clientului: ‘Pot fi un instrument bun in educarea financiara a consumatorilor, mai ales cei care pana acum au fost obisnuiti sa retraga banii de la ATM si atat

Se urmareste si intarirea increderii consumatorilor in aceste instrumente de plata moderne.

Privind problematica educatiei financiare, Florin Danescu a precizat: ‘Este foarte bine sa dam mesaje corecte si coerente

Educatia financiara nu poate fi tratata segmentat (…) evident ca ea trebuie sa existe, evident ca este necesara, dar nu poate fi separata de problematica generala a educatiei financiare

La un eveniment realizat de ARB la care au participat peste 200 de studenti in ani terminali, Florin Danescu a precizat ca 80% din tinerii prezenti aveau un card. ‘80% pare o cifra buna, insa cand te gandesti ca este generatia tanara, te-ai fi asteptat sa fie 100%

ARB a demarat o platforma de educatie financiara la nivel national, iar raspunsul primit de la majoritatea membrilor pietei financiare (peste 24 de membrii) a fost favorabil.

Nevoia financiara este atat de mare incat a trebuit sa facem un efort comun la nivel de piata financiara‘ a precizat reprezentantul ARB.

Elena Ungureanu, Visa : ‘Impreuna cu bancile , inca din 2012, am descoperit aceasta necesitate si am pus impreuna un program care s-a dovedit a fi de mare succes

Conform reprezentantului Visa, 85% din participantii la acest program nu au mai avut nicio interactiune de educatie financiara.

Programul de educatie financiara demarat de Visa se numeste BaniIQ si nu este axat pe carduri: ‘Pana sa ajungem sa ii spunem clientului ce inseamna cardul de credit , trebuie sa-l invatam ce inseamna un buget, ce inseamna sa fie ordonat, sa-si faca bugetul respectiv (…) sa citeasca contractele cu banca‘.

Din 2012 pana in prezent, acest program a strans 480.000 de participanti in 121 de localitati.

Prin intermediul unui alt program si cu sprijinul Biblionet in mai putin de 5 luni au fost pregatiti 18.000 de potentiali clienti.

Din partea bancilor, au primit 360 de voluntari ce au discutat cu tinerii care aveau sau nu credite.

Un al treilea program demarat de Visa in 2014, numit Banii pe Net, este destinat consumatorilor care sunt interesati de tranzactiile online in care invata informatii de baza: ‘Cum sa-ti alegi un site sigur, cum sa faci platile…

Tot ceea ce inseamna partea de educatie financiara ne ajuta pe noi ca industrie sa mergem mai departe si sa avem produse accesate de cat mai multi clienti educati‘ a precizat Elena Ungureanu de la VISA.

Mihaela Ciupala / MasterCard: ‘Educatia financiara este foarte importanta in dezvoltarea pietei cardurilor (…) este unul dintre pilonii principali pe care trebuie sa-i dezvoltam

Toate campaniile pe care le facem noi, promotionale, au si o tenta educativa

MasterCard se implica in sprijinirea educatiei la sate: a incheiat un parteneriat local cu Asociatia “Salvati Copii` prin care in satele defavorizate ofera o masa calda la scoala, pentru a stimula copiii sa vina la scoala.

Sursa: FinZoom

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal