Romania are un nivel scazut de educatie financiara, dovada fiind studiul la nivel global ‘S&P Global Financial Literacy Survey’, conform caruia: Romania are cel mai slab nivel de educatie financiara la nivelul Uniunii Europene. In Europa numai 4 tari au scoruri mai scazute decat Romania, respective Albania (14%), Armenia (18%), Kosovo (20%) si Macedonia (21%).

In Romania numai 15% din adulti economisesc pentru momentul in care vor ajunge la batranete si doar 21% din ei au un nivel bun de educatie financiara.

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) se implica in promovarea educatiei, prin toate proiectele realizate (BVB IQ Invest, Invest Club, Investors Club, etc).

Proiectele BVB 2016

  • martie 2016 : Fluent in Finante pentru Universitati si 4 th Individual Investitors Forum
  • mai 2016: Arena XT Demo Accounts si Banii Tai Expo

Ce urmeaza?

  • septembrie 2016: FINIT QUIZ, Fluent in Finante si Condus de randament

Fluent in Finante:

Lansat in iulie 2015, proiectul isi propune sa sprijine eforturile de educatie financiara in Romania.

Initial disponibil numai angajatilor companiilor cu sediul in Romania, conceptul proiectului a vizat doar abordarea profesionistilor romani in mediul lor de zi cu zi – la locul de munca – in scopul de a atrage atentia asupra importantei unei bune administrari a finantelor personale.

Ulterior, proiectul Fluent in finante a fost extins pentru persoane fizice, iar in martie 2016 si pentru univesitati.

Principalii piloni ai proiectului:

  • Pilon 1: Companii ( iulie 2015)
  • Pilon 2: Persoane Fizice (noiembrie 2015)
  • Pilon 3: Universitati (martie 2016)
  • Extensie pilon 1 – Companii listate (va fi lansat in iulie 2016)

In septembrie 2016 va fi lansata o noua platforma educationala, care va pune la un loc toate initiativele, materialele si resursele. Platforma se va focusa pe pietele de capital si informatii referitoare la brokeri, dar si asset manageri si fonduri de pensii.

Condus de randament

Este un concurs de tranzactionare in mediul real organizat de BVB. Prin acest concurs se urmareste atat atragerea atentiei asupra oportunitatilor investitionale pe piata de capital din Romania, cat si incurajarea tranzactionarii pe BVB.

In acelasi timp se pune accent si pe aspectul educational, administrarea finantelor personale, investitii si piete de capital.

Concursul se va desfasura pe o perioada de 4 luni, are ca scop obtinerea celui mai mare randament si bineinteles indeplinirea acestuia va fi recompensata cu un premiu (Dacia Duster Laureate).

Cine poate participa la acest concurs?

Orice persoana fizica care:

  • detine un cont de tranzactionare la unul dintre intermediarii parteneri ai concursului
  • indeplineste criteriile prevazute in regulament

Mecanism

Concursul se desfasoara utilizand toate mecanismele, regulile si procedurile aplicabile activitatii de tranzactionare specifice BVB

  • instrumentele eligibile sunt actiunile din componenta indicilor BET (Banca Transilvania, BRD, BVB, Electrica, Fondul Proprietatea, Nuclearelectrica,OMV Petrom, Romgaz, Transelectrica, Treansgaz), BET- FI ( Fondul Proprietatea , SIF1, SIF2, SIF3, SIF4, SIF5)
  • concurentul va cumpara actiuni de minim 30.000 de lei din resurse proprii sau din vanzari anterioare

Daca iti place riscul, dispui de bani si te informezi pe piata de capital, poti deveni investitor la bursa!

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal