Dublul standard: metodologie comună de testare a calității produselor alimentare

O metodologie comună, dezvoltată de Centrul Comun de Cercetare (JRC), le va permite autorităților naționale pentru protecția consumatorilor să efectueze teste cu scopul de a compara compoziția și caracteristicile produselor alimentare vândute în ambalaje similare în Uniunea Europeană. Această măsură vine în completarea acțiunilor deja întreprinse de Comisie în urma discursului privind starea Uniunii rostit de președintele Juncker.

Citește și:

Dublu standard al calității: Fanta cu mai puțin suc de fructe, Milka cu mai multe E-uri în România

Metodologia vine în completarea acțiunilor anunțate în inițiativa Comisiei intitulată `Noi avantaje pentru consumatori` care își propune:

  • să clarifice și să consolideze drepturile consumatorilor;

  • să capaciteze entitățile calificate să lanseze acțiuni reprezentative în numele consumatorilor;

  • să introducă competențe de sancționare mai puternice pentru autoritățile responsabile din statele membre.

Metodologia de testare va ajuta autoritățile să stabilească dacă produsele alimentare sunt comercializate în conformitate cu legislația europeană. Este bazată pe principii-cheie, cum ar fi transparența, comparabilitatea, selecția de eșantioane similare și testarea produselor.

Citește și:

Produse de asigurări

Etapele următoare

Sub coordonarea Centrului Comun de Cercetare, laboratoare din mai multe state membre ale UE vor aplica această metodologie într-o campanie de testare paneuropeană pentru a colecta date cu privire la amploarea problemei reprezentate de dublul standard de calitate a produselor. Primele rezultate ar urma să fie disponibile la sfârșitul lui 2018. Acest exercițiu ar trebui să ofere orientări practice pentru autoritățile care investighează practicile înșelătoare.

Context

Ca răspuns la problema dublului standard de calitate a produselor, semnalată de câteva țări din UE, Comisia Europeană a luat o serie de măsuri pentru a garanta că cetățenii pot avea încredere în produsele pe care le cumpără, indiferent de locul în care trăiesc.

Citește și:

Știați că… Achiziționarea apelor minerale naturale și apelor de izvor

În afară de metodologie, au mai fost adoptate și alte măsuri, precum un set de orientări privind aplicarea legislației UE în domeniul alimentelor și protecției consumatorilor și o propunere de modificare a Directivei privind practicile comerciale neloiale, în baza inițiativei `Noi avantaje pentru consumatori`.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal