Cumpărături online de la comercianți din afara UE

În general, legislația Uniunii Europene este respectată de catre comercianții din afara UE, în cazul achiziționării de produse de către europeni.

Achiziția unor produse din afara granițelor UE aduce, însă, un mare dezavantaj. Este mai greu să va susțineți drepturile în relațiile cu comercianții care își au sediul în afara UE.

Un lucru important este verficarea țării în care comerciantul este înregistrat. O adresă de internet care se termină cu `.eu’, `.ro’, `.co.uk’, etc. Nu reprezintă o garanție a faptului că vânzătorul are sediul în UE sau că este înregistrat în Uniune.

După realizarea achizției on-line, clientul trebuie să primească o cofirmare scrisă a tranzacției. Această confirmare trebuie să fie consemnată prin e-mail, fax sau mesaj în contul personal al utilizatorului, cu condiția să poată fi stocată. În acest fel, comerciantul nu va putea modifica datele comenzii ulterior.

Sursa: europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal