În cazul furnizării serviciilor poştale, drepturile şi obligaţiile părţilor, în lipsa unui contract scris, sunt stabilite prin condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale, document ce reprezintă în fapt contractul încheiat între un furnizor şi utilizatorii serviciilor poştale prestate de acesta. Astfel, la momentul acceptării unei trimiteri poştale în rețeaua poştală, între furnizorul de servicii poştale şi expeditor se consideră încheiat un contract individual, în condițiile generale stabilite de furnizor.

Furnizorii de servicii poştale au obligația să pună la dispoziția utilizatorilor condițiile generale privind furnizarea serviciilor poştale.

Conform legii, condițiile generale privind furnizarea serviciilor poştale trebuie să conțină cel puțin:

  • condițiile de acceptare a trimiterilor poştale;
  • condiţiile de calitate pe care urmează să le îndeplinească serviciile poştale prestate; cu excepţia trimiterilor poştale din sfera serviciului universal, aceste condiţii sunt stabilite de fiecare furnizor în parte şi se referă, în principal, la termenul de livrare a trimiterilor poştale.
  • răspunderea furnizorului de servicii poştale;
  • un mecanism simplu, transparent şi accesibil de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatori, în special în ceea ce priveşte pierderea, furtul, distrugerea parțială ori totală sau deteriorarea trimiterilor poştale, precum şi nerespectarea condițiilor de calitate a serviciilor.

Sursa: A.N.C.O.M.

Citește și:

Site de educare si informare pe tema testarii comparative – www.teste-comparative.ro

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal