Sorin-Mierlea-Presedinte-Asociatia-Nationala-pentru-Protectia-Consumatorilor-si-Promovarea-Programelor-si-Strategiilor-din-Romania-InfoCons

“Se apropie vara si cei mai multi dintre noi isi incep perioada de concediu. In calitate de turisti, alegem noi oferetele cele mai interesante sau primim oferte irezistibile si alegem in consecinta acestui fapt? De cele mai multe ori ne intrebam cum este mai bine sa procedam: sa luam un pachet turistic din timp cu reducere sau sa asteptam pana in ultima clipa si sa luam un pachet tip last minute? Sa alegem o destinatie de vacanta in Romania sau in strainatate? Luarea acestor decizii ar trebui sa ne faca viata mai frumoasa si sa simtim ca merita sa muncim un an intreg cu gandul ca vom avea o vacanta memorabila. Cu toate acestea, inainte de ne a decide unde ne petrecem vacanta, ar trebui sa luam in calcul prospectia pietei si sa cautam oferte pentru aceeasi destinatie de la cel putin doua, trei agentii de turism.

Din punctul de vedere al protectei consumatorului, este important ca inainte de a decide caror agentii  de turism ne adresam, sa le verificam licenta de operator de turism pe site-ul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. Este indicat sa cerem si oferte  direct de la unitatea de cazare pentru ca avem sanse sa obtinem un pret mai bun decat printr-o agentie. Asadar,  sa ne informam indiferent de modul in care achizitionam ofertele de vacanta si sa fim siguri de mijlocul de transport utilizat, fie ca este vorba despre masina personala, tren, autocar sau avion.  Dar cel mai important,  sa verificam pe site-ul www.protectia-consumatorilor.ro ce drepturi avem in ceea ce priveste greutatea bagajelor permise  in functie de mijlocul de transport folosit,  de unde putem obtine informatii precise despre zonele pe care urmeaza sa le vizitam si unde putem depune o sesizare in cazul in care ne consideram drepturile incalcate. Trebuie sa avem grija sa pastram toate informatiile primite de la agentie , de la unitatea de cazare sau de la operatorul de turism: mail-uri, flyere sau brosuri pentru ca acestea pot fi sunt dovezi pentru o sesizare eficienta, care sa ne dea sansa de a recupera eventualele daune materiale  sau morale.

Este foarte important sa verificam oferetele de vacanta si sa nu ne bucuram imediat de un pret foarte mic sau de oferte senzationale. Trebuie sa cerem informatii si cu privire la conditiile de cazare pentru ca de multe ori, in afara granitelor tarii, stelele de recunoastere nu coincid cu cele din Romania. Din acest motiv trebuie sa fim atenti sa nu ne lasam influentati de parerile altor persoane care isi scriu impresiile pe un site atinci cand decidem destinatia de vacanta. In cele din urma  vacanta este a noastra si fiecare dintre noi intelege diferit notiunile de frumos, bine si comfortabil.  Trebuie  sa avem in vedere faptul in fotografii peisajele pot fi superbe, luate din unghiuri care sa micsoreze distanta dintre unitatea de cazare si plaja, spre exemplu. De asemenea, trebuie sa avem grija  sa nu platim preturi extra pentru servicii care ar trebui fi incluse in oferta, fie ca e vorba de parcarea autoturismului sau accesul pe plaja.

In acest sens, pentru a avea parte de vacanta dorita, va invit sa fim mai atenti, mai responsabili, mai informati si sa solicitam  consiliere in acest domeniu, pentu a ne cunoaste drepturile! Va astept sa accesati site-ul www.protectia-consumatorilor.ro  sau sa sunati la numarul de  telefon 021-9615 pentru a va informa si pentru a afla conditiile in care puteti deveni membri ai miscarii de protectia consumatorilor pentru a fi mai uniti si mai informati!

Va doresc o vacanta frumoasa, programata din timp cu o9atitudine! alaturi de InfoCons!“

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons -InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal